کد خبر: ۱۳۴۵۷۳
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۵

حیاتی: در برنامه‌های احمدی‌نژاد شرکت نکردم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سایت سیاست‌نامه گفت‌و‌گویی را از محمدرضا حیاتی گوینده سرشناس خبر منتشر کرده که مهمترین بخش‌های آن به شرح زیر است: 

*معمولا "چه خبر" تکیه کلام همه شده است. در ایران هم مردم که به یکدیگر می‌رسند می‌پرسند چه خبر؟ دوستانم به من می‌گویند که شما دیگر نباید این را بپرسی چون همه خبرها را که خودت می‌دهی.

*طبیعی است که بعد از نزدیک سه دهه کار کردن، آدم به اصطلاح احساس خستگی بکند. اما زمانی که آدم کاری را عاشقانه واردش می‌شود طبعاً این خستگی نمی‌تواند دائمی باشد بلکه در بیشتر مواقع مقطعی است و با یک استراحتی از بین می‌رود.

*من خودم اهل سیاست نیستم ولی سال‌هاست حدود ۳۰ سال در بخش سیاسی کار می‌کنم.

*ما یک جایی کار می‌کنیم که چون معاونت سیاسی سازمان هستیم و عهده‌دار گویندگی خبر کار ما خیلی حساس‌تر است و نمی توانیم به هیچ‌وجه در هیچ مقطعی از انتخابات از کاندیدای خاصی حمایت کنیم یا دیدگاه خاصی داشته باشیم. نباید داشته باشیم چون من وقتی دارم گویندگی می‌کنم بی‌طرفی سازمان را دارم نقض می‌کنم ولی یک هنرمند یا یک هنرپیشه و کارگردان سینما می‌تواند این کار را بکند.

*در مقطع انتخابات سال ۸۸ در آستانه انتخابات در همایش‌ها و کنفرانس‌ها که رئیس‌جمهور فعلی حضور داشت منع شده بودیم که در اجرای آن‌ها شرکت داشته باشیم و در آن مقطع ۳۰ و ۴۰ روزه در اجرای برنامه‌ی آقای احمدی‌نژاد هم نمی‌رفتیم و این تمهیدات مسئولین خود سازمان بود که من حتی خودم چند برنامه داشتم که آن‌ها را جواب منفی دادم.

*به نظر من آقای لاریجانی و آقای ضرغامی بسیار مدیران موفقی هستند. مدیران خیلی برجسته‌ای هستند؛ از لحاظ مدیریت واقعاً شایستگی مدیریت سازمان را داشته‌اند منتها بنده دیدگاه‌های آقای ضرغامی را از لحاظ فرهنگی و به اصطلاح اعتبار بیشتر دادن به هنرمندان بیشتر می‌پسندم چرا که به نظر من آقای ضرغامی به هنرمندان نزدیک‌تر هستند و به آنها بیشتر بها می‌دهند.

*به نظرم من دست مجری در اجرا باید باز باشد و به او اعتماد شود ولی از آن طرف هم باید مجری توانایی این باز بودن دست را داشته باشد. یعنی خودش را نشان بدهد که شایستگی این اعتماد را دارد.

*من زمانی با فرزاد جمشیدی درباره فرزاد حسنی صحبت کردم‌. گفت فرزاد حسنی تقصیر خودش نبود بلکه سردبیری دستش را باز گذاشته بود. فرزاد حسنی که آن برنامه را اجرا می‌کرد من همان موقع گفتم که مجری توانایی است و می‌داند چه چیزی را بگوید و چه چیزی را نگوید.

*من مطمئنم مسئولان شبکه سه فضا را برای او باز کرده بودند ولی وقتی دیدند اوضاع درست نیست یک خرده پشتش را خالی کردند و این به نظر من درست نیست که یک مجری که شما بهش اعتماد می‌کنید و اجرایش را قبول دارید؛ از لحاظ گویش بهش اعتماد دارید؛ از لحاظ سیاسی و معلومات و آگاهی‌ها و اطلاعات که می‌خواهد ارائه دهد می‌شناسیدش اگر رفت وارد میدان شد باید از او حمایت کرد.

* اگر برنامه ضبطی باشد می‌توانند ادیت کنند و یا قسمت‌هایش را در بیاورند و یا اصلاً برنامه را پخش نکنند ولی اگر برنامه زنده باشد مثل برنامه فرزاد حسنی، باید واقعاً ازش حمایت و پشتیبانی کنند. آقای فرزاد حسنی یکی از مجریان خیلی توانا و خوب کشومان است ولی می‌بینیم که جایش در تلویزیون خالی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین