کد خبر: ۱۳۴۵۹۱
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۰

واكنش كلينتون به خبر آزادی 2 تبعه آمريكايی متهم به جاسوسی در ايران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: "هیلاری کلینتون" وزیر امورخارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرد: با اظهارات رئیس‌جمهوری ایران درباره 2 تبعه آمریکایی دستگیر شده در ایران دلگرم شده است و امیدوار است که آنها هر چه سریع‌تر آزاد شوند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کلینتون ادامه داد: ما موضوع مربوط به این دو نفر را با دقت بسیار دنبال کردیم و اظهارات دولت ایران در این رابطه ما را بسیار دلگرم کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر امورخارجه آمریکا از ارائه جزئیات بیشتر در این رابطه خودداری کرد و تنها گفت: امیدوارم که شاهد نتیجه‌ای مثبت از آنچه به نظر می‌رسد تصمیم دولت ایران است باشیم. 

این گزارش افزود: "مسعود شفیعی" وکیل مدافع 2 تبعه آمریکایی در ایران اعلام کرده است یک دادگاه ایرانی وثیقه 500 هزار دلاری را برای هر یک از این دو آمریکایی قرار داده است و راه را برای آزادی آنها هموار کرده است.

وی افزود: دادگاه روند آزادی "شین بائر" و "جاش فتال" را پس از پرداخت وثیقه آغاز خواهد کرد و این روند از طریق یک کشور سوم صورت می‌گیرد، همانطور که در ارتباط با سارا شورد از طریق کشور عمان صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه با شبکه "ان بی سی" آمریکا که روز گذشته از این شبکه تلویزیونی پخش شد، پیش‌بینی کرد که این دو آمریکایی ممکن است در چند روز آینده آزاد شوند.

این گزارش افزود: رئیس‌جمهوری ایران در این مصاحبه قرار وثیقه را ژستی بشردوستانه توصیف کرد و شکایاتی را درباره توجه به ایرانیانی که در زندان‌های آمریکایی نگه داشته شده‌اند، را بار دیگر تکرار کرد.

سه تبعه آمریکایی به نام‌های "شین بائر " 27 ساله، "سارا شورد " 31 ساله و "جاشوا فتال " 27 ساله 31 ژوئیه سال گذشته که در حال پرسه‌زنی در نزدیکی مرز عراق بودند، به اتهام جاسوسی توسط مقامات کشورمان بازداشت شدند و پس از دستگیری خود ادعا کردند که در حال انجام سفر کوهنوردی وارد ایران شده‌اند. سارا شورد سال گذشته با قرار وثیقه 500 هزار دلاری آزاد شد و به آمریکا بازگشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین