کد خبر: ۱۳۴۹۸۸
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۲:۴۱

کی‌روش: وقتم را برای کارهایی که اتفاق نمی‌افتد تلف نمی‌کنم

بازیکنانی‌ که به تیم ملی دعوت می‌شوند، با سطح فنی بهتر به تیم‌های باشگاهی برمی‌گردند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کارلوس کی‌روش در حاشیه نخستین تمرین تیم ملی فوتبال در کمپ تیم‌های ملی در جمع خبرنگاران ضمن بیان مطلب فوق افزود: اگر اینطور فکر کنیم تیم ملی تنها با برگزاری دیدارهای دوستانه برای دیدارهای رسمی آماده می‌شود، یک اشتباه بزرگ مرتکب شدیم که نشان‌دهنده آن است از سطح فوتبال بین‌المللی بی‌خبر هستیم.

وی در ادامه افزود: اردویی که از امروز دوشنبه در کمپ تیم‌های ملی آغاز می‌شود، بخشی از برنامه آماد‌ه‌سازی تیم ملی برای اردوهای بعدی است و اینکه بازیکنان روندی را که پیش از این در پیش گرفته را حفظ کرده و برای تمرینات بعدی آماده باشد.

سرمربی پرتغالی تیم ملی دومین هدف از برپایی مینی کمپ این تیم را بدین صورت تشریح کرد: هدف دیگرمان از این اردو دعوت از بازیکنان جوان است تا فرصت داشته باشند توانایی‌های خود را بروز دهند. در حال حاضر 10 تا 12 بازیکن رده امید قابلیت بازی در تیم بزرگسالان را دارند. ما باید به آنها نشان دهیم درهای تیم ملی روی آنها باز است و می‌توانند کنار ملی‌پوشان تمرین کرده و خود را نشان دهند.

وی همچنین تاکید کرد: ثابت می‌‎کنیم عملکرد همه بازیکنان زیر نظر کادرفنی تیم ملی است و هرکس قابلیتش را داشته باشد، به اردوی این تیم دعوت خواهد شد.

کی‌روش افزود: باز هم تکرار می‌کنم و از تکرار این حرف خسته نمی‌شوم که هدف از دعوت بازیکنان به اردوی تیم ملی این است که آنها را برای حضور در عرصه بین المللی و دیدارهای خارجی آماده کنیم. اگر قرار بر این بود که بازیکنان برای بازی مقابل تیم‌های خارجی فقط تمرین کنند، دیگر نیازی نبود آنها را به اردوی تیم ملی دعوت کنیم و در باشگاه این آمادگی را پیدا می‌کردند. هدفمان از دعوت بازیکنان به اردوی تیم ملی برای آن است که از هر نظر آماده حضور در عرصه بین‌المللی شوند.

وی در واکنش به افرادی که از برپایی مینی کمپ این تیم در کوران مسابقات لیگ برتر متعجب شده‌اند، تصریح کرد: اگر هستند کسانی که از اردوی فعلی تیم ملی متعجب شدند، قطعاً از اردوهای آینده ما نیز تعجب خواهند کرد. ما چنین اردوهایی را در دستور کار داریم و آن را ادامه می‌دهیم. در برنامه‌های ما این است که در اردوهای آینده نفرات بیشتری را دعوت کرده و مورد آزمایش قرار دهیم، چرا که از دید ما درهای تیم ملی روی هیچ‌کس بسته نیست.

سرمربی پرتغالی تیم ملی در خصوص دعوت نکردن رحمتی به این اردو، اظهار داشت: همه با خبر هستند وی مصدوم شده است به همین خاطر در این اردو او را دعوت نکردیم و این فرصت را به دروازه بان‌های جوان دادیم تا حضور در اردوی تیم ملی را تجربه کنند.

وی با یادآوری اینکه برپایی این مینی کمپ پیش از آغاز لیگ با سازمان لیگ هماهنگ شده افزود: قصد داشتیم در این اردو بازیکنان تیم‌های سپاهان و ذوب آهن را دعوت کنیم اما به خاطر اینکه آنها درگیر مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بودند، به این اردو دعوت‌شان نکردیم.

کی‌روش از اظهار نظر در مورد صحبت‌های حمید استیلی که گفته بود چرا اینقدر از تیم پرسپولیس بازیکن به تیم ملی دعوت شده‌ا‌ند، اظهار داشت: از نظر اخلاقی و حرفه‌‎ای درست نمی‌دانم که در رسانه‌ها در مورد مربیان دیگری صحبت کنم. دوست ندارم حتی اگر مربی در مورد من حرف زد، در رسانه‌ها پاسخ آن را بدهم و مایل نیستم اولین فردی باشم که این اخلاق حرفه‌ای را زیر پا می‌گذارد.

وی ادامه داد: پیش از آغاز لیگ نشستی با حمید استیلی داشتم و در مورد تیم ملی و پرسپولیس صحبت کردم. من آن زمان از دیدن وی خوشحال شدم و الان هم به او می‌گویم اگر نظری دارد و می‌خواهد بیان کند، تلفن من باز است و می‌تواند هروقت خواست به من زنگ زده و با من نشستی داشته باشد. دیگر مربیان هم می‌توانند با من جلسه داشته و در مورد هر موضوعی که دوست دارد، گفت‌وگو کند.

خبرنگاری از سرمربی تیم ملی درخصوص دربی هفتاد و یکم پرسید و وی یادآور شد: همانطور که از ابتدا گفتم در مورد بازی‌های لیگ اظهار نظر نمی‌کنم اما باید بگویم جمعه، روزی فوق‌العاده و بزرگ برای فوتبال ایران بود. در آن روز هواداران، مربیان و بازیکنان پرسپولیس و استقلال روزی بزرگ را رقم زدند و بازی را انجام دادند که همه از تماشای آن لذت بردند.

وی خاطرنشان کرد: من 32 سال است مربیگری می‌کنم، نیمی از تجربه مربیگری‌ام مربوط به حضور در عرصه باشگاهی است و نیمی دیگر مربوط به فعالیت در تیم‌های ملی است. دوست دارم بگویم برای موفقیت در تیم ملی ایران به کمک همه مربیان نیازمندیم. تا امروز این حمایت انجام شده و امیدوارم همچنان ادامه پیدا کند.

کی‌روش تاکید کرد: نمی‌توانم چیزی را تضمین کنم، یک مربی حرفه‌ای حتی آنچه در تمرین اتفاق خواهد افتاد و جلوگیری از مصدومیتی که امکان دارد برای یک بازیکن بوجود آید، را نمی‌توانم تضمین کند. بازهم تاکید می‌کنم برای بازیکنانی که به اردوی تیم ملی می‌آیند، هیچ تضمینی وجود ندارد، مصدوم نشوند.

وی ادامه داد: چیزی که به همکاران می‌توانم قول بدهم این است که بازیکنانشان زمانیکه به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند، قطعاً با سطح فنی و تاکتیکی بهتر به تیم‌های باشگاهی برمی‌گردند و هیچ مشکلی برایشان رخ نمی‌دهد چرا که با برنامه‌هایی که ما در نظر داریم به‌گونه‌ای عمل می‌کنیم که مشکلی برایشان پیش نیاید.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در واکنش به اعتراض باشگاه ذوب‌‎آهن نسبت به بی‌‍توجهی به مصدومیت قاسم حدادی‌فر از سوی فدراسیون فوتبال تاکید کرد: این اطلاعات درست نیست. زمانیکه حدادی‌فر مصدوم شد ما این انتخاب را در اختیارش گذاشتیم که دوره درمان خود را زیر نظر پزشکان تیم ملی دنبال کند و یا برای مداوا نزد پزشکان تیم باشگاهی اش برود. حدادی‌فر یک هفته‌است کار درمانش را زیر نظر پزشکان تیم ملی دنبال می‌کند.

وی در خصوص فعالیت‌هایی که برای برگزاری دیدارهای دیدارهای تیم ملی انجام شده است، اظهار داشت: ما دعوتنامه‌های زیادی را برای کشورهای مختلف فرستادیم که هیچکدام قطعی نشده است. آخرین تیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین