کد خبر: ۱۳۵۱۵۶
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۷

8 مرد افریقایی دلارهای تقلبی به تهرانی‌ها می‌فروختند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ در حالی که تحقیقات از اعضای باند فروش دلارهای سیاه ادامه دارد، با شکایت تعدادی زن و مرد از متهمان کلاهبردار، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد.

مرداد امسال ماموران اداره پلیس اتباع و مهاجران خارجی نیروی انتظامی 8 مرد آفریقایی را که با تشکیل یک باند، دلارهای تقلبی در تهران می‌فروختند، دستگیر کردند. 

با تحقیق از متهمان مشخص شد آنها به عنوان توریست وارد ایران شده و فروش دلارهای تقلبی را آغاز کرده‌اند.

بنابراین با تردد مقابل بانک‌ها، مراکز خرید و صرافی‌ها، افرادی را که قصد خرید دلار داشتند شناسایی کرده و با عنوان این‌که اعضای انجمن حمایت از افراد فقیر و بیماران ایدزی در کشورهای آفریقایی هستند، مردم را فریب داده و با فروختن دلارهای تقلبی از آنها کلاهبرداری کرده‌اند.
 
در حالی که اعضای این باند با دستور قضایی بازپرس شعبه دوم دادسرای فرودگاه مهرآباد تهران در بازداشت به‌سر می‌بردند، چند روز پیش با شکایت چند زن و مرد از اعضای این باند در دادسرا، روند رسیدگی به این پرونده وارد مرحله جدیدی شد.

یکی از شاکیان به بازپرس پرونده گفت: برای خرید دلار به یک صرافی رفته بودم اما مرد صراف، دلار کمی برای فروختن داشت. همانجا یک مرد آفریقایی نزدیکم آمد و با معرفی خود به عنوان یک توریست در رابطه با وضعیت خرید و فروش دلار از من سوال‌هایی پرسید.
 
زن شاکی اضافه کرد: دقایقی بعد که از صرافی بیرون آمدم، دوباره مرد آفریقایی را ملاقات کردم. او مدعی شد عضو انجمن حمایت از بیماران ایدزی یک کشور آفریقایی است و دلارهایی را با خود به ایران آورده تا با فروختن آنها برای کودکان ایدزی دارو بخرد.

زن شاکی با اشاره به کلاهبرداری 50 میلیون تومانی از سوی مرد آفریقایی گفت: دلم به حال کودکان بیمار سوخت و با مرد غریبه معامله کردم. او روز بعد به یکی از بوستان‌های شهر آمد و پس از تحویل بسته حاوی دلارها، 50 میلیون تومان پول از من گرفت و رفت.
 
وی اضافه کرد: چند روز بعد وقتی مقادیری از دلارها را برای فروش به صرافی بردم، متوجه تقلبی بودن آنها شدم. در جستجوی وی بودم که متوجه دستگیری متهم و همدستانش شدم. 

در پی اظهارات این زن، دیگر شاکیان مرد نیز اظهارات مشابهی را ارائه کردند.
 
به این ترتیب شاکیان در مواجهه حضوری با متهمان قرار گرفتند و مشخص شد، آنها در دام 2 عضو باند گرفتار شده و میلیون‌ها تومان پول خود را از دست داده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین