کد خبر: ۱۳۵۲۴۱
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۴

اکران «جدایی نادر از سیمین» در یونان

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی از هفته آینده در سینماهای یونان به‌روی پرده خواهد رفت.

فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی که نماینده سینمای ایران در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی جوایز اسکار است، در ادامه اکران در سینماهای جهان، از روز پنج‌شنبه، هفتم مهر (۲۹ سپتامبر) نمایش خود را در سینماهای یونان آغاز خواهد کرد.

جدیدترین ساخته‌ اصغر فرهادی که از ۳۰ دسامبر (۹ دی) در سینماهای آمریکا به نمایش درخواهد آمد، از روز ۲۵ خرداد ماه در بلژیک، دوم تیر ماه در تایلند و ۲۰ مرداد ماه در هلند به‌روی پرده رفته است.

«جدایی نادر از سیمین» که اخیرا برای نمایش در جشنواره‌های فیلم در یونان، برزیل و فنلاند انتخاب شده است، تاکنون درجشنواره‌های برلین، هنگ کنگ، بوینس‌آیرس، بخارست، ترانسیلوانیا، استانبول، تورنتو نمایش درآمده است.

برنده جایزه خرس طلا بهترین فیلم و دو خرس نقره‌ای بهترین بازیگری جشنواره برلین در ادامه‌ اکران جهانی، از روز ۲۵ دسامبر (۴ دی) به‌طور هم‌زمان در ایتالیا و نروژ نمایش خواهد داشت و طبق برنامه‌ اعلام‌شده از روز ۶ ژانویه سال آینده میلادی (۱۶ دی) در سینماهای برزیل نمایش خود را آغاز خواهد کرد.

«جدایی نادر از سیمین» در ۷۰ کشور دنیا نمایش خواهد یافت و کمپانی سونی که اواخر سپتامبر این فیلم را به پرده سینماهای آمریکا خواهد برد، امیدوار است تا یکی از نامزدهای جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی باشد.

این فیلم با بازی لیلا حاتمی، شهاب حسینی، پیمان معادی، ساره بیات، سارینا فرهادی، علی اصغر شهبازی، بابک کریمی، شیرین یزدان بخش، کیمیا حسینی و با حضور مریلا زارعی روایت می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین