کد خبر: ۱۳۵۴۱
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۸۴ - ۰۰:۴۲

احمدی نژاد روی خط تیتر

آفتاب‌‌نیوز : این روزنامه با اشاره به سخنان دیروز محمود احمدی نژاد در مورد آمادگی ایران برای تبادل دانش هسته ای با کشورهای اسلامی نوشته شکست اصلاح طلبان در ایران و انتخابات آقای احمدی نژاد، در کنارعوامل دیگری همچون مشکلات آمریکا در عراق و قیمتهای بالای نفت، باعث شده ايران از جسارت بیشتری در این زمینه برخوردار شود، این همان مطلبی است که هفته نامه اکونومیست هم در مطلبی به آن اشاره کرده است.

اکونومیست ضمن آنکه گرفتاریهای آمریکا در عراق و مشکلات این کشور در مقابله با پی آمدهای توفان کاترینا را یاد آوری کرده، تلاشهای ایران در کسب حمایت سیاسی کشورهای قدرتمندی همچون روسیه، هند و چین را نیز در موضعگیریهای اخیر ایران و اعتماد به نفس بیشتر این کشور، مهم دانسته و از جمله به نیاز دو کشورچین و هند به تأمین انرژی مصرفی شان از ایران در سالهای آینده اشاره کرد.

اکونومیست همچنین نوشته ایران می داند که در شرایط کنونی که قیمت نفت روندی صعودی دارد، اعمال هرگونه تحریمی بر این کشور، پيامد ناگواری خواهد داشت و از يکی از دیپلماتهای اروپایی در تهران نقل کرده که: "گمان نمی کنیم تحریم ایران اثر داشته باشد".

گاردین نیز در مطلبی در مورد پرونده هسته ای ایران از تهیه پیش نویس قطعنامه ای شدیداللحن در مورد ایران و ارجاع پرونده این کشور به شورای امنیت از سوی مقامات بریتانیایی خبر داده و به نقل از یکی از دیپلماتها در مقر آژانس بين المللی انرژی اتمی در وين نوشته: "به نظر می رسد ما در آستانه ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفته ایم، ما به ایرانيها فرصتهای زیادی برای عقب نشینی از مواضعشان و تعلیق فرآوری اورانیوم داده ایم اما اگر آنها این خواسته را نپذیرند، پرونده ایران به شورای امنیت فرستاده خواهد شد".

اما جدا از مسائل اتمی، دو خبر دیگر هم در مورد ایران در روزنامه های لندن به چشم می خورد.

گاردین خبر داده پس از آنکه مشخص شد یکی از پناهندگان ایرانی به نام امید عمیدی مظاهری، بدون آنکه تخصص داشته یا دوره ای دیده باشد خود را دندانپزشک معرفی کرده و در جنوب لندن اقدام به درمان بیماران کرده، اکنون از حدود ششصد بیمار این دندانپزشک قلابی خواسته شده برای آزمایش خون و معاینات مربوطه مراجعه کنند.

این دکتر قلابی که حدود هيجده ماه به مداوای بیماران مشغول بود، در ماه مارس گذشته به دو سال زندان محکوم شد، ضمن آنکه مژگان آذری، دندانپزشک مجرب ایرانی که به آقای مظاهری اجازه داده بود در مطب او کار کند به دوازده ماه زندان محکوم شد.

گاردین نوشته احتمال دارد بیماران این فرد در خطر ابتلا به ویروس ايدز قرار گرفته باشند.

و بالاخره فاینانشیال تایمز در گزارشی به پیشرفتهای علمی ایران پرداخته و نوشته ایران در بعضی زمینه های علمی، پیشرفت خیره کننده داشته و از جمله به تحقیقات و پیشرفت دانشمندان علوم ژنتیک این کشور اشاره کرده است.

در مطلب فاینانشیال تایمز با اشاره به حمایت دولت از تحقیقات علمی و همکاری گسترده در این زمینه با سایر کشورها، حتی ایالات متحده آمده که بعضی ابراز نگرانی می کنند با روی کار آمدن محمود احمدی نژاد ممکن است محدودیتهایی در این زمینه به وجود آید.

در این مقاله به طور مفصل به مسائل و مشکلات موجود بر سر راه پیشرفت علمی ایران پرداخته شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین