کد خبر: ۱۳۵۷۰۰
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۷

شرایط مشمولان برا‌‌‌ی ‌‌تحصیل در خارج ‌از کشور

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون امور مشمولان و معافیت سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی کشور با اشاره به شرایط خروج پسران مشمول سربازی برای ادامه تحصیل به خارج از کشور گفت: درصورتی که دانشگاه پذیرنده مورد تایید وزارت علوم بوده و متقاضی هم حداقل تحصیلات کارشناسی داشته باشد، می‌تواند با هماهنگی لازم از کشور خارج شود و پس از اتمام دوره دکتری و مدارج بالاتر به کشور باز گردد. 

سرهنگ حلوایی افزود: افرادی هم که قصد تحقیق از دانشگاه مقصد را دارند و یا برای مصاحبه مجبور به خروج از کشور هستند، می‌توانند با وثیقه از کشور خارج شوند.

وی به سایر معافیت‌های سربازی هم اشاره کرد و گفت: پسران دارای سن بالای 18 سال تمام، مشمول سربازی می‌شوند که در صورت اشتغال به تحصیل می‌توانند تا پایان دوره تحصیل خود از این معافیت بهره‌مند باشند. 

معاون امور مشمولان و معافیت سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی کشور، با بیان اینکه افراد تحصیل کرده در حین سربازی هم می‌توانند مشمول بخشودگی شوند، گفت: افراد دارای کارشناسی یک ماه، کارشناسی ارشد و دکتری 2 ماه و دکترای تخصصی 3 ماه می توانند از بخشودگی برخوردار شوند. 

به گفته سرهنگ حلوایی افراد دارای مدرک تحصیلی دکترا و فوق تخصص هم می‌توانند حین سربازی با همکاری در بخش پژوهشی نیروی انتظامی بین 3 تا 18 ماه از بخشودگی برخوردار شوند. 

وی همچنین گفت: درصورتی که خانواده‌ای تنها یک فرزند پسر داشته باشد و یا پسری سرپرستی خانواده بدون پدر را برعهده داشته باشد و یا دارای صاحب پدر بالای 59 سال و یا زیر 59 سال بدون توانمندی و مبتلا به بیماری در صورت تایید مراجع ذیربط باشد، می‌توانند از شرایط معافیت کفالت بهره‌مند شوند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، معاون امور مشمولان و معافیت سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی کشور، به معافیت فرزندان دوم خانواده‌های رزمندگان و جانبازان با داشتن شرایط خاص مشمول عنایت رهبری اشاره کرد و یادآورشد: جانبازان دارای 70 درصد مجروحیت، یک فرزند و در صورت داشتن جانبازی و اسارت حداکثر 2 فرزندشان از خدمت سربازی معاف هستند. 

وی همچنین یادآورشد: فرزند پسر خانواده بدون سرپرست مرد که مشمول خدمت سربازی هم شده باشد نیز می‌تواند از معافیت کفالت استفاده کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین