کد خبر: ۱۳۵۷۲
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۸۴ - ۱۱:۰۰

هنوز هم سلطان علي پروين هستم!

آفتاب‌‌نیوز :  بسياري بر اين باورند كه حضور ناصر ابراهيمي در پرسپوليس، بازگشت به عقب و استفاده از همان روش‌هاي سنتي است. البته پرسپوليسي‌هاي قديمي وي را ناتوان مي‌نامند. آيا حضور ابراهيمي يك نوع بازگشت به عقب نيست؟
اولا به اين علت ناصر خان را انتخاب كردم كه با او راحت‌تر كار مي‌كنم. ثانيا مگر ناصرخان نسبت به ساير مربيان چه كم دارد؟
هر كلاسي كه اين آقايان رفته‌اند، او هم رفته است. مگر مربيان ديگر چكار مي‌كنند كه ناصر خان بلند نيست انجام بدهد؟ نكته ديگه اينكه بسياري از همين مربيان امروزي شاگرد ناصرخان بوده‌اند و خود من هم شاگردش بودم. بنابراين بهتر است كه منطقي‌تر حرف بزنند. اگر استفاده از ابراهيمي بازگشت به عقب است پس چرا فدراسيون فوتبال محمود ياوري همدوره ناصرخان را به عنوان مربي تيم ملي اميد انتخاب كرده است؟ 

پيش از آغاز فصل جديد، مدام از پرسپوليسي مقتدر و مدعي حرف مي‌زديد، اما در دو ديداري كه انجام داديد اصلا چنين نبود و حتي اعتراض هواداران خود را هم موجب شديد؟
مهم‌ترين مشكل ما بي‌پولي است. همين موضوع هم براي بي‌روحيه بودن يك تيم كافي است، البته وقتي اين هفته شموشك نوشهر را شكست داديم همه چيز درست مي‌شود. 

اگر شكست نداديد چه؟ 
آنوقت يه كاري مي‌كنيم! 

مثلا؟!

تا هفته پنجم نتيجه مي گيريم و مطمئن هستيم كه همين خواهد شد، اما اگر نشد آن وقت ناگفته‌ها را حتما با خبرگزاري فارس در ميان خواهم گذاشت. 

در حالي از بي‌پولي سخن مي‌گوئيد كه در فصل جديد با يك اسپانسر قرارداد امضا كرده‌ايد، پس پول آن كجاست؟
از پارسال بدهي داشتيم كه بايد پرداخت مي شد. راستي، بعضي چك‌ها هم پاس نشده كه همين هم دردسرساز شده است 

آيا بد بازي كردن پرسپوليس به بحث فني باز نمي‌گردد كه شما آن را به بي‌پولي نسبت مي دهيد؟
ببينيد!‌در بازي اول معمولا تيم‌ها بدليل انجام بدنسازي، فشار تمريمات و عدم هماهنگي دچار مشكل هستند. ما هم به دلايل ياد شده سنگين بوديم، اما در برابر سايپا بچه‌هاي ما از نظر فني يك سر و گردن بالاتر از حريف بودند. ضمن اينكه چندين فرصت را هدر داديم، آن هم برابر تيمي كه با تمامي نفراتش دفاع مي‌كرد و زير توپ مي‌زد، اما مسئله مهم‌تر اين است كه بچه‌هاي ما تاكنون پولي دريافت نكرده‌اند و طبيعي است كه از نظر روحي دچار مشكل باشند. بايد به غيرت و تعصب اين بازيكنان احسنت گفت كه با وجود بي‌پولي با هم از جان مايه مي‌گذارند. 

همه از پرسپوليس توقع زيادي دارند. هواداران كاري ندارند كه تيم محبوبشان پول ندارد، بلكه مي‌گويند كه تيم پروين بايد حرف اول را بزند. بنابراين بحث بي‌پولي به اعتبار شما خدشه وارد نمي‌آورد؟
فقط چند روز به ما فرصت بدهيد تا تيم يكه‌تازي روانه ميدان كنم. اگر همه چيز بر وفق مراد نبود، مشكلات را با شما در ميان مي‌گذارم. 

بازيكني كه قبول مي‌كند در تيمي مثل پرسپوليس بازي كند و از مشكلات مالي هم اطلاع دارد، بايد براي حيثيت خودش هم كه شده فوتبال بازي كند. بنابراين اين صحبتها توجيه مناسبي نيست. ضمن اينكه اين مشكل مالي بقول شما، امروز و فردا حل مي شود و حتما بازيكنان هم در جريان هستند؟
آقا! فوتبال هزار رو دارد، اصلا چه كسي فكر مي‌كرد كه رئال مادريد با آن همه ستاره و بازيكن بزرگ برابر تيم معمولي المپيك فرانسه سه بر صفر شكست بخورد؟ در فوتبال هر اتفاقي ممكن است. اول راه هستيم و قول مي‌دهم كه بزودي تمامي مشكلات حل شود و هواداران ما پرسپوليس دوست داشتني خودشان را ببينند.
كمي درباره تيم ملي صحبت كنيد؟
پروين: كار برانكو در جام جهاني خيلي سخت است، چراكه حريفان ما قدرتمند هستند. 

اما در بازيهاي مقدماتي تيم ما بد بازي كرد و جواز صعود گرفت. 
شايد دلشوره و دلهره صعود باعث شده بود تا بد بازي كنند، اما در جام جهاني بهتر ظاهر خواهند شد چرا كه ديگر استرسي وجود ندارد. البته تيم ملي كشورمان هميشه مقابل تيم‌هاي قدرتمند بهتر بازي كرده است. 

اين روزها بعضي ها انتظار دارند كه برانكو جايش را به يك سرمربي مطرح بدهد؟
برانكو تيمش به جام جهاني رفته و نمي‌توانيد از او ايراد بگيريد، البته زحمت مي‌كشد و اميدوارم در جام جهاني تيم پرقدرت و بزرگي داشته باشيم تا از اعتبار فوتبال ايران و آسيا بخوبي دفاع كند. 

مي‌گويند ديگر آن پروين قديم نيستيد و به قول معروف، اقتدار علي پروين 20 سال پيش را در تصميم‌گيري‌ها و تمامي موارد مربوط به فوتبال نداريد؟ 
نه اتفاقا! اگر 20 سال پيش زياد سختيگري نمي‌كردم اما حالا مو را از ماست مي‌كشم، بدان كه هنوز هم سلطان علي پروين هستم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۸۴/۰۶/۲۷
0
0
تيم پرسپوليس فقط با علي پروين محبوب است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
0
0
سلام ، سلطان ها ، همه به ..........تاریخ ریخته شده اند . آقای پروین با توجه به سن و سالشان، باید کمی افتاده و متواضع و
مردمی تر باشند و اینقدر منیت نداشته باشند .
هرچند در بعضی از ورزشکاران ، ورزش و فوتبال ما ، از آن حالت جوانمردی و پهلوانی درآمده است و جایش را به منیت گرائی و
مادی گرائی داده است .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین