کد خبر: ۱۳۵۸۰۲
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۰

واکنش آمریکا به سخنان احمدی‌نژاد درباره توقف غنی‌سازی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آمریکا به سخنان احمدی‌نژاد درباره امکان توقف غنی‌سازی 20 درصدی اورانیوم واکنش نشان داد.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، "محمود احمدی‌نژاد" هفته گذشته به روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز اعلام کرد که کشور ایران پیشنهاد داده است به شرط آنکه غرب به ایران مواد هسته‌ای دهد، ایران غنی‌سازی 20 درصدی اورانیوم خود را متوقف می‌کند. 

علیرغم اظهارات احمدی‌نژاد، "ویکتوریا نولاند" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: احمدی‌نژاد، وعده‌های غیرواقعی می‌دهد. او دقیقاً می‌داند چه چیزی قرار است رخ دهد. اگر ایران یک پیشنهاد جدی داشت به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه می‌داد.
 
نولاند اینگونه ادامه داد: دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل یا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و آمریکا می‌توانند اظهارات احمدی‌نژاد را مورد بررسی قرار دهد و سپس ما می‌توانیم واکنش نشان دهیم اما چشم‌انداز کنونی ما این است که اظهارات احمدی‌نژاد از موضوع واقعی منحرف است. 

اورانیوم ایران با درصد غنای 20 درصد برای رآکتور پزشکی است که این رآکتور برای درمان سرطان، ایزوتوپ تولید می‌کند. 

علیرغم صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران، کشورهای غربی ایران را متهم کردند که به دنبال سلاح‌های هسته‌ای است و به همین چندین دوره تحریم‌هایی را علیه تهران تحمیل کرده‌اند اما ایران بارها تمامی این اتهامات را رد کرده است و تصریح کرده است که برنامه هسته‌ای ایران کاملاً صلح‌آمیز است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین