کد خبر: ۱۳۵۹۱۹
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۴

پنج نامه احمدی‌نژاد برای سران کشورهایی در چهار قاره

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: محمود احمدی‌نژاد پنج پیام تبریک به مناسبتهای مختلف به آدرس چین، نیجریه، گینه، قبرس و نیوزلند در چهار قاره فرستاد.

در حالی این روزها پیامهای تبریک متعددی با امضای احمدی‌نژاد به سراسر دنیا فرستاده میشود که گاهی امضای ابلاغ برخی قوانین آنقدر به طول میانجامد که رئیس مجلس بر اساس اختیارات قانونی خود، اقدام به ابلاغ آنها میکند.

با این حال امروز احمدینژاد شصت و دومین سالگرد روز ملی چین را به هو جین تائو همتای چینی خود تبریک گفته و ابراز امیدواری کرد که مناسبات حسنه میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین که همواره بر پایه احترام متقابل بوده است، در کلیه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بیش از پیش تعمیق و گسترش یابد.

احمدی‌نژاد در پیام دیگری به خطاب به دیمتریس کریستوفیاس همتای قبرسی خود در قاره اروپا، فرارسیدن روز ملی این کشور را به وی، دولت و ملت قبرس تبریک گفت.

دو پیام دیگر راهی قاره آفریقا شدند. یکی برای تبریک سالروز استقلال گینه به آلفا کنده رئیس‌جمهور این کشور و دیگری به گودلاک جاناتان رئیس‌جمهور نیجریه برای تبریک روز ملی این کشور.

اما نامه پنجم از دفتر رئیس‌جمهوری به آدرس قاره استرالیا و برای کشوری تحت فرماندهی بریتانیا فرستاده شد.

احمدی‌نژاد در این نامه انتصاب جری مت پاره فرماندار کل نیوزیلند را تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد که روابط دو کشور در جهت منافع متقابل و تقویت صلح و امنیت بین‌المللی توسعه یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین