کد خبر: ۱۳۵۹۳۷
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۲۳:۵۸

معروف‌ترین زن همراه قذافی به دنبال پناهندگی+ عکس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معروف‌ترین زن محافظ قذافی خواستار دریافت پناهندگی سیاسی از دولت الجزایر شد اما این درخواست پذیرفته نشد.

به گزارش روزنامه الشروق چاپ الجزیره، "مبروکه شریف" معروف‌ترین زن محافظ قذافی و مسئول تشریفات و برنامه‌های او بود.

تصاویر مبروکه در همراهی قذافی در سفر به رم و دیدار با سیلیویو برلسکونی نخست‌وزیر ایتالیا به طور گسترده در رسانه‌های جهان منتشر شد.

معمر قذافی رهبر سرنگون‌شده لیبی همیشه شماری از زنان محافظ و نظامی را به همراه خود داشت. قذافی پس از 42 سال حکومت بر لیبی، در انقلاب مردمی این کشور با کمک دخالت نظامی خارجی، سرنگون شد.

دولت الجزایر اعلام کرده است درخواست پناهندگی سیاسی زن محافظ و مدیر تشریفات معمر قذافی را نمی‌پذیرد.

این در حالی است که بسیاری از شخصیت‌های مهم و ارشد در قبایل طوارق در جنوب الجزایر از دولتمردان این کشور خواسته بودند این درخواست پناهندگی را بپذیرند.

روزنامه الشروق در این‌باره به نقل از یک منبع ارشد الجزایری نوشت: "مبروکه شریف" علاوه بر مدیریت بخش تشریفات قذافی، مسئولیت هماهنگی فعالیت محافظان شخصی وی را برعهده داشت. او همچنین رابط اصلی میان قذافی و سران کشورهای همسایه و سران قبایل بزرگ در کشورهای منطقه به ویژه الجزایر، مالی و نیجر بود.

این روزنامه اضافه می‌کند: مبروکه الشریف هم اکنون در لیبی تحت پیگیری قضایی نیست ولی دولت الجزایر نگران است در آینده، این فرد تحت پیگرد قضایی قرار بگیرد و دولت جدید لیبی خواهان استرداد وی شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین