کد خبر: ۱۳۶۰۱۲
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۲

دبیرانجمن اسلامی دانشگاه تهران: نیروهایی از خارج دانشگاه دفاتر ما را پلمپ کردند

هزینه فعالیت سیاسی بالاست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسین حمدیه از برخوردهای امنیتی با دانشجویان انتقاد کرد. 

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران در میزگرد تشکل‌های دانشجویی دانشگاه تهران علت رکود سیاسی فضای دانشگاه را هزینه بالای فعالیت سیاسی برای دانشجویان عنوان کرد و گفت: این که دانشگاه رکود دارد یک حقیقت غیر‌قابل انکار است. من چند علت برای این رکود بیان می‌کنم. اول اینکه برای فعالیت سیاسی در دانشگاه هزینه بسیار بالا رفته است. مشخصاً اگر بخواهم شاهد مثال بیاورم می‌توانم به احضارهای سازمان سنجش اشاره کنم. وقتی دانشجویان می‌خواهند از یک مقطع به مقطع دیگر بروند باید در سازمان سنجش برای کرده و نکرده خود جواب پس دهند و تعهد بدهند و مسایلی نظیر آن که تا کنون سابقه نداشته است. 

حمدیه فعالیت سیاسی در فضای کنونی را به راه رفتن در میدان مین تشبیه کرد و گفت: ما هرموقع هم که می‌آییم قواعد این میدان مین را دریابیم، می‌بینیم که این ملاک‌ها شناور است و ثبات ندارد. خطوط قرمز خطوطی شناورند و ثبات ندارند. یک روز فضا یک مقدار باز می‌شود روز دیگر فضا بسته‌تر می‌شود. این بحث برخوردسلیقه‌ای در دانشگاه بیداد می‌کند. سلیقه‌ای برخورد کردن با مسایل سیاسی کشور برای ما عجیب است. دخالت‌های از بیرون دانشگاه صرفاً دخالت‌های فکری و آرام نیست. در برخی موارد از بیرون دانشگاه می‌آیند و دفتر انجمن اسلامی دانشکده‌ها را پلمپ می‌کنند. فضای دانشجویی فضایی است که باید با مسئولان دانشگاه برخورد داشته باشد نه با بیرون از دانشگاه. ما اساساً نمی‌توانیم با افراد خارج از دانشگاه گفت‌و‌گو و تعاملی برقرار کنیم‌. نگاه دانشجو نگاه فکری و علمی است درحالی که دید این دوستان به گونه دیگری است. 

وی در ادامه با اظهار ناامیدی از فضای آینده دانشگاه‌ها گفت: درباره آینده هم حقیقتاً باید بگویم که من افق روشنی از فضای سیاسی دانشگاه‌ها نمی‌بینم. بهتر است بگوییم در افق چیزی نیست که بشود آن را دید. با اوضاعی که در آن هستیم و با فضای سیاسی موجود‌، فعالیت سیاسی (همانند سال‌های قبل) را برای انجمن اسلامی نه صلاح می‌دانم و نه ممکن. ما اگر بتوانیم همین بدنه دانشجویی انجمن که دانشجویان نواندیش و منتقد مسلمان هستند را کنار هم نگه داریم خود کار بزرگی است. بعد از وقایعی که بعد از انتخابات رخ داد برای خیلی‌ها بحران‌های عقیدتی رخ داد. حفظ بچه‌های مذهبی و منتقد دانشگاه از اینکه در دامن افراط و تفریط نیفتند اولویت اصلی و اول انجمن اسلامی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین