کد خبر: ۱۳۶۰۶۹
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۲

واکنش رسمی وزارت خارجه به تابعیت مضاعف خاوری

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: «تابعیت دوگانه خلاف قانون اساسی کشور ماست». این پاسخ سخنگوی وزارت خارجه به موضوع تابعیت مضاعف مدیرعامل پیشین بانک ملی است.

رامین مهمانپرست در نشست خبری امروزخود با تاکید بر اینکه اگر فردی از مسئولان تابعیت مضاعف داشته باشد توجیه قانونی ندارد، در پاسخ به سوالی در مورد اقدام وزارت خارجه برای ارائه فهرستی از مسئولانی که تابعیت دوگانه دارند و بررسی استرداد محمودرضا خاوری از سوی کانادا به ایران گفت: هر کس بخواهد تابعیت کشور دیگر را داشته باشد باید نسبت به ترک تابعیت خود مقررات قانونی را انجام دهد. 

وی با بیان اینکه ما در این رابطه بر اساس قوانین خود عمل می‌کنیم، افزود: وزارت خارجه در این رابطه در مورد استرداد مجرمان ابتدا به ساکن اقدام نمی‌کند و تابع اقدامات قوه قضاییه است. 

پیشنهاد رسمی برای خط ارتباطی مستقیم با آمریکا سوال دیگری بود که مهمان‌پرست در پاسخ به آن گفت: خط ارتباطی در منطقه خلیج‌فارس پیشنهادی بود که صرفا توسط برخی مقامات نظامی آمریکایی داده شد به صورت رسمی چنین پیشنهادی را تاکنون دریافت نکرده‌ایم. 

به گفته وی، هرگونه راه‌حلی که کمک کند تا درگیری و تنش میان کشورها ایجاد نشود، باید مورد استقبال گیرد؛ البته بهترین راه‌حل این مساله این است که نیروهای آمریکایی منطقه خاورمیانه را ترک کنند. با ترک آن‌ها زمینه هرگونه تنشی در منطقه از بین خواهد رفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین