کد خبر: ۱۳۶۰۹۴
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۴
واگن‌های قطار شهری مشهد از کار افتاد

آب مترو مشهد را در برگرفت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: صبح سه‌شنبه ترکیدگی لوله‌های تاسیسات آب شهری در مسیر توسعه خط یک قطار شهری مشهد مانع سرویس دهی 50 درصد از قطارهای شهری مشهد از محل اولین ایستگاه "فداییان اسلام" شد.

مسعود بیژنی در نشستی که ظهر سه شنبه به منظور تشریح حادثه ترکیدگی لوله آب و اختلال در سرویس‌دهی ناوگان قطار شهری مشهد برگزار شد، تأکید کرد: ترکیدگی لوله آب که مانع سرویس‌دهی قطار شهری شده به زودی ترمیم و برای حل این مسأله و پیشگیری از حوادث مشابه کمیسیون فنی تشکیل می‌شود.

حادثه خسارت جانی نداشته است

وی گفت: آب گرفتگی محل اتصال دپوی قطارها و ایستگاه هیچ خسارت جانی نداشته و خسارت‌های مالی نیز هنوز برآورد نشده است.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد با اشاره به اینکه ماموران آتش‌نشانی در حال تخلیه آب در این منطقه هستند تا قطارها بتوانند از محل دپو وارد ناوگان شوند، افزود: هم اکنون اکیپ‌های امدادی در حال خارج کردن آب هستند و تاکنون موفق به جمع آوری 50 درصد آب‌ها شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این‌گونه مسائل به دلائل مختلف در حمل و نقل عمومی اتفاق می‌افزود: این مسأله به صورت ویژه بررسی نشده و کمیسیون فنی این مشکل را امروز بررسی کرده و مسأله را به صورت شفاف به مردم اطلاع‌رسانی می‌کند.

دلیل بروز حادثه در دست بررسی است

وی با تأکید بر اینکه برای پیشگیری از مسائل این چنینی احداث همه مسیرها با هماهنگی دستگاه‌های خدمات رسان انجام شده‌، افزود: از زمان انجام عملیات توسعه مسیر قطار شهری در این منطقه که حدود شش ماه از آن می‌گذرد این لوله در کنار خط احداث قرار داشته و مسائل ایمنی در مورد آن رعایت شده و کمیسیون فنی بعد از بررسی باید بگوید دلیل این اتفاق چه چیزی بوده است.

بیژنی گفت: بعد از این ماجرا مسئولان و کارشناسان قطار شهری نشستی با آب و فاضلاب خواهند داشت تا مسیر این لوله عوض شود.

وی افزود: در حال حاضر پنج قطار در حال جابه‌جایی مسافران هستند و امیدواریم با تخلیه آب تا ظهر امروز تمام قطارها برای سرویس‌دهی به مسافران وارد مدار شوند.

مدیر عامل قطار شهری مشهد در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: 17 مهرماه شش واگن قطار شهری از چین به بندرعباس می‌رسد که این واگن‌ها 22 همین ماه به مشهد خواهند رسید.

بیژنی با بیان اینکه اوایل آبان نیز شش واگن دیگر به ظرفیت قطار شهری مشهد اضافه می‌شود، اظهار کرد: تا پایان سال جاری 60 واگن از چین به مشهد می‌رسد که بلافاصله وارد ناوگان خواهند شد.

مدیر عامل قطار شهری مشهد اظهار کرد: روزانه 30 هزار نفر مسافر را جابه جا می کنیم و در ماه آتی با توجه به اضافه شدن واگن‌های جدید این رقم به 40 هزار نفر نیز خواهد رسید.

بیژنی با اشاره به افزایش ظرفیت جابه جایی مسافر با ورود واگن‌های جدید به مشهد، افزود: با رسیدن واگن‌ها جابه جایی مسافر در روز به رقمی بین 80 تا 90 هزار نفر می‌رسد.

وی درباره افزایش ساعات خدمات رسانی قطار شهری گفت: ساعات کاری قطاری شهری تا شش بعد از ظهر است که مهرماه تا 8 بعد از ظهر نیز ادامه دارد.

وی تصریح کرد: با وارد شدن واگن‌های جدید به مدار تا پایان سال آمادگی سرویس‌دهی به مسافران تا ساعت 11 شب نیز وجود دارد.

بیژنی با بیان اینکه برای افزایش یا کاهش نرخ بلیط قطار شهری تصمیمی گرفته نشده است، افزود: ممکن است ساعت کاری قطار شهری، به مناسبت میلاد امام رضا(ع) یک ساعت افزایش پیدا کند.

یک متر از مترو در محل حادثه زیر آب رفت

سخنگوی قطار شهری مشهد نیز با بیان اینکه مسئولان این شرکت ساعت پنج و 15 دقیقه از آب گرفتگی مطلع شده‌اند، بیان کرد: این اتفاق به علت ترکیدگی لوله آب و فاضلاب در کنار تونل در دست احداث "رادمرد" که در راستای توسعه خط یک قطار شهری مشهد انجام می‌شود، به وقوع پیوسته است.

جواد حمید زاده با اشاره به اینکه آب این لوله از تونل گذشته و وارد محل اتصال دپوی قطار شهری و ایستگاه اول شده بیان کرد: این قسمت گودترین نقطه ایستگاه است و قطارها برای وارد شدن به ایستگاه اول و مسافر گیری باید از این محل که در حال حاضر یک متر زیر آب رفته عبور کنند.

حمید زاده با تاکید بر اینکه ورود قطارها به این نقطه باعث نفوذ آب به داخل واگن می شود، افزود: برای پیشگیری از خطرات احتمالی قطارها تا رفع شدن مشکل نمی‌توانند از محل دپو در این ایستگاه خارج شوند.

وی گفت: از ساعت سه تست خط آغاز می‌شود و ساعت چهار نیز اولین قطار به سمت وکیل آباد حرکت می‌کند تا از طرف آخرین ایستگاه سرویس دهی را آغاز کند، بعد از اعزام سه قطار آب گرفتگی مانع حرکت بقیه قطارها شد و هم اکنون سرویس دهی به مسافران با نیمی از ناوگان انجام می‌شود.

وی افزود: با وجود این مشکل سرویس دهی به مسافران ادامه دارد و تنها فاصله حرکت از 10 دقیقه به 20 دقیقه افزایش یافته است.

گزارش خبرنگار مهر حاکی است آب همچنان از محل ترکیدگی لوله در حال جریان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین