کد خبر: ۱۳۶۱۸۳
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۹

جایزه 10 میلیون‌دلاری برای یافتن رهبر القاعده

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آمریكا "ابراهیم عواد ابراهیم علی البدری" رهبر القاعده در عراق را به عنوان یک تروریست ویژه جهانی معرفی كرده است. 

نتایج این اعلام كه توسط وزارت امور خارجه آمریكا صورت گرفته است، شامل ممنوعیت ایجاد آگاهانه شرایط برای حمایت مالی از البدری و مسدودكردن تمامی مایملک وی و منافعش در آمریكاست.

مژدگانی وزارت امور خارجه آمریكا شامل 10 میلیون دلار جایزه برای اطلاعاتی است كه منجر به یافتن مكان البدری می‌شود.

به گزارش شبكه خبری آر.تی.تی نیوز تركیه، البدری كه معروف به "ابو دعا" نیز است، به اجرای عملیات القاعده در عراق متهم است.
 
وی عامل سازماندهی و رهبری تعداد زیادی از عملیات‌ها نظیر حمله 28 اوت سال 2011 به مسجد "ام القرا" در بغداد است كه باعث كشته‌شدن "خالد الفهدوی" قانون‌گذار برجسته سنی عراق شد.

"البدری" در بیانیه‌ای پس از كشته شدن اسامه بن لادن، رهبر القاعده تهدید كرده بود اقدامات تلافی‌جویانه انجام می‌دهد. سه روز پس از كشته شدن بن‌لادن، رهبر القاعده عراق مسئولیت یک حمله به حله را كه طی آن 24 مامور پلیس كشته و 72 نفر دیگر نیز زخمی شدند، برعهده گرفت. 

این گروه همچنین مدعی انجام حملات در جنوب بغداد بین مارس و آوریل سال جاری شد كه 23 كشته برجای گذاشت. تمامی این حملات تحت رهبری البدری صورت گرفته‌اند.

در 15 اوت سال جاری نیز موجی از عملیات انتحاری القاعده عراق در شهر موصل رخ داد كه بیش از 70 كشته بر جای گذاشت. كمی پس از آن القاعده عراق تحت رهبری البدری در وب‌سایت خود متعهد شد تا یكصد حمله را در سراسر عراق در انتقام از مرگ بن‌لادن صورت دهد.

در این بیانیه ادعا شده كه كمپین حمله در سراسر عراق شامل حملات مختلف از جمله یورش، عملیات انتحاری، بمب‌گذاری در جاده‌ها و تیراندازی با سلاح سبك در تمام شهرها و مناطق روستایی در سراسر عراق است.

وزارت امور خارجه آمریكا در ادامه این بیانیه آورده است: معرفی البدری به عنوان تروریست جهانی نقشی اساسی در مقابله ما با تروریسم ایفا كرده و موارد اثرگذاری در محدودیت حمایت از فعالیت‌های تروریستی و فشار آوردن به گروه‌ها برای كنار كشیدن از تروریسم است.

از زمان شروع به كار برنامه "پاداش برای قضاوت" در سال 1984 این برنامه بیش از یكصد میلیون دلار برای بیش از 70 نفر كه اطلاعات اجرایی را در مورد تروریست‌ها ارائه كردند، پرداخت كرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین