کد خبر: ۱۳۶۱۸۷
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۹

ترور حامد كرزی خنثی شد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: دولت افغانستان اعلام كرده است كه مقامات امنیتی این كشور طرح توطئه ترور حامد كرزی، رئیس‌جمهوری افغانستان، را خنثی كرده‌اند.

گفته شده است كه برخی از دستگیر‌شدگان دارای ارتباطاتی با شبكه حقانی بوده‌اند.

سخنگوی اداره امنیت ملی افغانستان گفته از بین این شش نفر، یكی كارمند ریاست‌جمهوری است و پنج نفر دیگر عمدتاً یا استادان دانشگاه طبی كابل هستند و یا از دانشجویان این دانشگاه.

گفته شده است كه به كمک شبكه القاعده برای این افراد در یكی از بانک‌های خصوصی افغانستان یک حساب بانكی باز شده بوده و و مبلع ۱۵۰ هزار دلار به این حساب ریخته شده بود.

اداره امنیت ملی می‌گوید كه این افراد از سوی دو شورشی عرب و بنگلادشی در منطقه میران‌شاه از مناطق قبایلی پاكستان آموزش دیده بودند.

تحقیقات اولیه مقامات افغان نشان داده كه این افراد همچنین در نظر داشتند حملاتی را علیه شماری از مهمانخانه‌های مورد استفاده خارجی‌ها و برخی دفاتر سازمان‌های بین‌المللی در كابل راه‌اندازی كنند.

اعلام این خبر ساعاتی پس از آن صورت گرفته است كه نیروهای ناتو در افغانستان اعلام كردند شبكه حقانی روابط نزدیكی با سازمان جاسوسی پاكستان دارد و برای افغانستان و نیروهای خارجی و همچنین پاكستان خطری جدی است.

كارستن جاكوبسون، سخنگوی ناتو در كابل گفت كه شبكه حقانی از سوی سازمان اطلاعات پاكستان‌( آی اس آی) و گروه القاعده حمایت می‌شود.

او همچنین گفت كه محافلی در خاورمیانه هم هستند كه از گروه حقانی حمایت مالی می‌كنند، اما او نام آنها را فاش نكرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین