کد خبر: ۱۳۶۲۱۴
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۰

بازگرداندن کودک ربوده شده پس از 4 سال / جسد مرد تنها خوراک گربه‌ها شد/ مادر و دختر قربانی اسیدپاشی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مرگ زن جوان به علت اسیدپاشی، بازگشت یک کودک به آغوش خانواده پس از چهار سال، تجمیع گواهینامه‌ها و مرگ مرموز یک کودک مهمترین اخبار حوادث و پلیس در هفته جاری بود. 

همزمان با مرگ مشکوک دختر کوچولو ماموران پلیس تحقیقات خود را آغاز کردند و سرانجام با گذشت 8 ماه راز این پرونده برملا شد. 

رسیدگی به پرونده از بهمن 89 به دنبال اعلام خبر مرگ مشکوک نوزاد دو ماهه در دستور کار مأموران کلانتری 119 مهرآباد قرار گرفت. 

یکی از مسئولان بیمارستان در جنوب تهران به مأموران گفت: زن و مرد جوانی با سر و وضعی آشفته و چهره‌ای نگران دختر کوچولوی‌شان را به بیمارستان آورده و مدعی شدند حال فرزندشان ناگهان بد شده است. 
بنابراین بلافاصله نوزاد تحت درمان قرار گرفت اما ساعتی بعد جان سپرد. 

از آنجا که علت مرگ نامشخص بود با اعلام موضوع به محمدشهریاری- بازپرس کشیک ویژه قتل- جسد به پزشکی قانونی منتقل و تحقیق از پدر و مادر نوزاد آغاز شد. 

اما زوج جوان مدعی شدند دخترشان به علت نامعلومی از حال رفت و آنها نیز او را به بیمارستان رساندند که متأسفانه جان سپرد. 

سرانجام پس از حدود 8 ماه کارشناسان پزشکی قانونی علت مرگ نوزاد را مسمومیت با سم سیانور اعلام کردند. بدین ترتیب بازپرس جنایی با اطمینان از قتل دختر کوچولو آنها را احضار کرد.
 
صبح دیروز زوج معتاد که برای تحقیق و بازجویی به شعبه اول بازپرسی دادسرای جنایی رفته بودند در حالی که منکر قتل فرزندشان بودند اظهار داشتند یک دختر پنج ساله هم دارند که عاشقانه دوستش دارند. 

در عین حال نمی‌دانند برای نوزادشان چه اتفاقی افتاده که جان باخت. بازپرس جنایی پس از بازجویی‌های لازم دستور بازداشت هر دو را صادر کرد و به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران مأموریت داد راز مرگ مرموز دختر کوچولو را فاش کنند.

مادر و دختر قربانی اسیدپاشی 

مادر و دختر جوانی که قربانی اسیدپاشی مرد جوان شده بودند در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفتند. 

صبح سه‌شنبه مرد ناشناسی به یک مادر و دختر در اردبیل حمله کرده و محتویات ظرف پلاستیکی آبی رنگی را روی آنها ریخت. چند لحظه از این اتفاق نگذشته بود که مردم صدای سوختم سوختم مادر و دختر را شنیدند. مردم که به کمک این دو نفر آمده بودند اقدام به دستگیری مرد مهاجم کردند اما وی با ضرب و شتم و تهدید موفق به فرار شد. 

با انتقال دو مجروح این حادثه به بیمارستان مشخص شد قسمتهای زیادی از صورت و بدن مادر و دختر توسط اسید سوزانده شده است. تحقیقات برای شناسایی مرد اسیدپاش آغاز شده است.

جسد مرد تنها طعمه گربه‌ها شد

پیرمرد 80 ساله ای که برای جلوگیری از تنهایی تعدادی گربه را نگهداری می کرد نمی دانست روزی طعمه گربه‌ها می‌شود. مرد 80 ساله‌ ماهشهری که تنهایی‌اش را با گربه‌های دست‌آموز پر می‌کرد، هفته گذشته به علت کهولت سن درگذشت. اما کسی از مرگ او باخبر نشد.
 
چند روز بعد یکی از همسایه‌ها که متوجه غیبت طولانی پیرمرد شده بود، به خانه او رفت. اما ناگهان با استشمام بوی تعفن با صحنه عجیبی روبه‌رو شد. پیکر بی‌جان پیرمرد در اتاقی افتاده و بخشی از بدنش طعمه گربه‌های گرسنه شده بود. پس از اعلام موضوع به پلیس، جسد برای تعیین علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.

بازگشت کودک ربوده شده به آغوش خانواده پس از 4 سال

همزمان با ربوده شدن کودک 2 ماهه در سال 86 تحقیقات برای شناسایی و بازگرداندنش به آغوش خانواده آغاز شد. 

مادر این کودک در بازجویی‌ها پلیس مدعی شد: چندی قبل با زن جوانی آشنا شدم و او توانست اعتماد مرا جلب کند. من نیز پس از چندی معاشرت و رفت و امد او را به خانه ام در روستای عامری بوشهر دعوت کردم. 

ناهیدـ متهم ـ پس از چند روز به خانه ام آمد. او در یک فرصت مناسب وقتی قصد اوردن چای را داشتم کودک 2 ماهه ام را ربود و متواری شد. 

در حالی که تحقیقات ماموران به بن بست رسیده بود آنها موفق شدند رد پای زنی به نام کبری را در پرونده کشف کنند.

کبری در بازجویی‌ها منکر هرگونه ارتباط با ادم ربایی شد اما با بازجویی‌های فنی- پلیسی به ارتباط با ناهید اعتراف و آدرس او را در اختیار ماموران قرار داد. 

با شناسایی ناهید کاراگاهان پلیس وی را دستگیر کردند اما او در بازجویی‌ها با رد ربودن بچه مدعی شد: مهدی را از زنی که توانایی نگهداری او را ندارد خریده است. 

ماموران که به ناهید مشکوک بودند به بازجویی تخصصی ادامه دادند تا وی با اعتراف به ربودن کودک 2 ماهه در بازجویی‌ها گفت: وقتی متوجه نازا بودنم شدم برای دوام زندگی نقشه ربودن این کودک را کشیدم. به همین دلیل در یک فرصت مناسب او را ربوده و به یکی از شهرهای حاشیه‌ای منتقل کردم. با پیدا شدن مهدی او پس از4 سال به اغوش خانواده‌اش بازگشت.

زن جوان قربانی اسیدپاشی همسرش شد

مردی که در پی مشاجره با همسر سابقش، او را با اسید سوزانده و باعث مرگش شده بود، تحت تعقیب ماموران پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. سوم مرداد امسال مردی هنگام گذر از روستای ولی آباد مرتضی‌گرد در حومه شهرری صدای گریه و ضجه‌های زنی را شنید که درخواست کمک می‌کرد.
 
مرد رهگذر با جستجو در آن حوالی متوجه شد، زنی مقابل یک دامداری افتاده و سر و صورتش با اسید سوزانده شده است. 

مرد غریبه با دیدن زن آسیب‌دیده، با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و موضوع را اطلاع داد. دقایقی بعد با حضور ماموران در محل حادثه ـ دامداری ـ زن جوان به بیمارستان مطهری تهران منتقل شد. 

با گزارش موضوع به هاشمی، رئیس شعبه 102 دادگاه حوزه قضایی بخش آفتاب شهرری، پرونده ای در این زمینه تشکیل شد و در دستور کار ماموران پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. آنها با حضور در بیمارستان تحقیق از زن حادثه دیده را آغاز کردند. 

وی به پلیس گفت: چندی پیش در پی اختلافی که با شوهرم داشتم، از او جدا شده و همراه فرزندم در خانه اجاره‌ای زندگی می‌کردیم. چند شب پیش از حادثه، شوهر سابقم در تماس تلفنی از من خواست تا به محل کارش که یک دامداری بود، بروم و مبلغی پول که برای خرید پوشاک فرزندمان لازم دارم از او دریافت کنم.

قربانی اسیدپاشی اضافه کرد: غافل از این که شوهر سابقم چه نیت شومی در سر دارد، به محل ملاقات با او رفتم و پس از دقایقی بار دیگر با هم مشاجره کردیم و او با چاقو مرا تهدید به مرگ کرد. قصد فرار از دامداری را داشتم که سد راهم شد، ابتدا کتکم زد سپس به صورتم اسید پاشید. 

زن جوان با اشاره به فرار شوهرش از محل حادثه گفت: سراسیمه از دامداری بیرون آمدم. شوهر سابقم سراغم آمد و دوباره کتکم زد. در همین موقع کنار در ورودی دامداری افتاده و قدرت حرکت نداشتم. ضجه‌کنان کمک می خواستم که مرد غریبه‌ای به کمکم آمد و شوهرم با دیدن آن مرد، از در دیگر دامداری فرار کرد.

با اطلاعات به دست آمده از زن جوان معلوم شد شوهر سابق وی یک مرد سابقه‌دار است که چند بار به اتهام شرارت و سرقت به زندان رفته و چندی پیش از زندان آزاد شده است. 

با به دست آمدن این اطلاعات از زن آسیب دیده جستجو برای دستگیری مرد اسیدپاش آغاز شد. پس از گذشت 2 ماه از وقوع این حادثه اسیدپاشی، چند روز پیش زن جوان به دلیل عفونت ناشی از سوختگی‌های شدید در بیمارستان مطهری تهران جان باخت. با هماهنگی قضایی، جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و شوهر سابق وی ـ اسیدپاش فراری ـ به اتهام قتل تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

آمادگی ورود به پرونده اختلاس را داریم

این هفته فرمانده نیروی انتظامی در مورد پرونده اختلاس گفت: تاکنون درخواستی از ناجا برای ورود به پرونده اختلاس 3 هزار میلیاردی نشده است اما هرگاه درخواستی ارائه شود آمادگی داریم در این پرونده ورود کنیم.

سردار احمدی‌مقدم ادامه داد: تا کنونی حکمی از سوی دستگاه قضا برای دستگیری متهمان این اختلاس در خارج کشور صادر نشده است.

وی همچنین به کاهش جرایم خشن اشاره کرد و گفت: خوشبختانه نسبت به نرم جهانی از نظر امنیت در جایگاه خوبی قرار داریم. ضمن اینکه وضعیت امنیت اجتماعی در کشور مناسب است.

گواهینامه‌های جدید به‌زودی می‌آیند

در این هفته سرهنگ رحیم رمضان آقایی با اعلام تجمیع گواهینامه‌ها از صدور گواهینامه‌های رانندگی جدید خبر داد. 

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور گفت: همزمان با صدور گواهینامه‌های هوشمند در کشور، به زودی تمامی گواهینامه‌های متقاضیان به صورت تجمیع شده صادر می‌شود. براین اساس افرادی که دارای گواهینامه ب1 و موتورسیکلت هستند، هنگام تمدید مجدد یک گواهینامه دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: مطالعات اولیه این طرح انجام شده و به زودی گواهینامه‌های تجمیعی به صورت هوشمند صادر می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین