کد خبر: ۱۳۶۳۳۷
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۶

وزیر دفاع: پیش‌پرداخت S300 را از روسیه گرفتیم

موشک کروز ظفر بزودی رونمایی می‌شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح شب گذشته در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درخصوص جزئیات طراحی و ساخت جنگنده‌های ایرانی اظهار داشت: در حوزه جنگنده‌ها آذرخش و صاعقه دو نوع جنگنده بومی هستند علاوه بر این ما نسبت به ارتقاء توانمندی‌های فنی جنگنده های خود اقداماتی را انجام داده‌ایم.

وی با اعلام اینکه وزارت دفاع ارتقاء بیشتر توانایی این جنگنده‌ها را در دستور کار دارد، گفت: علاوه بر اینها طراحی یک سری از جنگنده‌های جدید را در دستور کار داریم.

وزیر دفاع در خصوص آخرین دستاوردهای موشکی جمهوری اسلامی ایران گفت: در هفته دفاع مقدس از موشک کروز قادر رونمایی کردیم ضمن اینکه موشک کروز ظفر نیز در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.

وحیدی اضافه کرد: ما برنامه‌های دیگری هم در حوزه ساخت و تولید انبوه موشک‌های بالستیک و موشک‌های کروز در دستور کار داریم که در آینده نزدیک مراحل خود را به اتمام خواهد رساند و ارائه خواهند شد.

وی درخصوص پرونده خرید موشک‌های s300 از روسیه گفت: از نظر ما این پرونده هنوز باز است و طرف روسی باید آن را به اجرا بگذارد البته ما تولید بومی سیستم‌های موشکی پدافند برد بلند را در دستور کار داریم.

سردار وحیدی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا پیش‌پرداخت خرید سامانه موشکی S300 را از روسیه پس گرفته‌اید؟ نیز گفت: پیش‌پرداخت‌هایی که به روسیه برای خرید سامانه موشکی S300 را پرداخت شده بود پس گرفتیم.

وی درخصوص ایجاد خط تلفن سرخ بین نظامیان ایران و آمریکا گفت: ما فکر می‌کنیم اساس استدلالی که آمریکایی‌ها مطرح کرده‌اند مخدوش است.

وی افزود: آنها می‌گویند برای اینکه تنش وجود نداشته باشد خط تلفن باید داشته باشیم اما نظر من این است که اگر آنها از منطقه بیرون بروند هیچ تنشی در منطقه ایجاد نمی‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین