کد خبر: ۱۳۶۴۶۹
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۵

پژمان بازغی، علیرضا خمسه، ویشکا آسایش و... با بچه‌هایشان چطور رفتار می‌کنند؟ / عکس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امسال به مناسبت 16 مهر روز جهانی کودک ، مهتاب کرامتی سفیر حسن نیت یونیسف ایران با تعدادی از هنرمندان درباره روز کودک، سلامت کودک، فرزندپروری مثبت و جامعه ایمن گفت‌وگویی صمیمانه داشت که هنرمندان به برخی رفتارهای خود با کودکانشان اشاره کردند. 

یونیسف و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی- اداره کل سلامت روان ضمن تشکر و قدردانی از همه این هنرمندان عزیز، پیام‌های آنان را در چارچوب اصول فرزند پروری مثبت مورد تایید دانستند. 

ویشکا آسایش: وقتی "گیو" عصبانی می‌شه و جیغ می‌زنه جای اینکه عصبانی بشم و دعواش بکنم، اول کنارش می‌نشینم یا اون رو تو بغلم می‌گیرم و بعد آروم و شمرده ازش می‌پرسم " از چی ناراحتی، بجای جیغ زدن برام تعریف کن چی شده " با این کار بهش یاد می‌دهم چطور راجع به احساسات و ناراحتی‌اش حرف بزنه.

پژمان بازغی: من همیشه عشقم را به "نفس" با کلمات و حالت چهره‌ام منتقل می‌کنم. از جمله "دوستت دارم" هم زیاد استفاده می‌کنم. صبح که از خواب بیدار می‌شه، اولین جمله‌ای که بهش می‌گم اینه که: "دوستت دارم" و آخرین جمله‌ای که شب قبل از خواب از من می شنوه، هم همینه. 

امیر جعفری و ریما رامین فر: هر چه "آیین" بزرگتر می‌شه، سعی می‌کنیم تو رفتارمون با او از کلمه‌های منفی مثل "نه"، "نکن" و یا " نمی‌شه" کمتر استفاده کنیم. تا جایی که بشه راه‌های دیگری جلوش قرار می‌دیم و حق انتخاب براش قائل می‌شیم. 

علیرضا خمسه: وقتی "گلسا" از موضوعی ناراحته و برام تعریف می‌کنه، به جای سرزنش یا کوچیک جلوه دادن موضوع بهش نشون می‌دم که درکش می‌کنم. مثلا می‌گم " می‌فهمم چه احساسی داری"، یا می‌گم" شاید اگر من هم بودم ناراحت می‌شدم" و با این کار حس امنیت را در او به وجود می‌آرم و اون راحت تر حرفهاش رو به من می‌زنه. 

لادن طباطبایی: وقتی "سها" کار خوبی می‌کنه، بهش می‌گم "از این کارت راضیم" و برای اون کار خاص تشویقش می‌کنم. بر عکسش هم هست. اگر کار بدی انجام بده، هیچ وقت نمی‌گم "باز که دختر بدی شدی!"، بلکه اون اشتباهش را براش توضیح می‌دهم و می‌گم بهتره به جای اون چه رفتاری را انجام بده.

بهاره رهنما: هر چقدر هم که در طول روز سرم شلوغ باشه سعی می‌کنم وقت جداگانه‌ای را به "پریا" اختصاص بدهم. با هم می‌گیم، می‌خندیم، بازی می‌کنیم و کتاب می‌خونیم. با این کار علاوه بر لذتی که هر دو می‌بریم، رابطه صمیمی هم با هم برقرار می‌کنیم. به نظر من حفظ این رابطه صمیمی با بچه هامون در دوران نوجوانی خیلی مهمه.
عکس‌ها از:حامد بدیعی، بابک حصیبی، کوروش جوان، گلناز قدیری و ویدا ندرخانی . {$old_album_136469}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین