کد خبر: ۱۳۶۴۸۸
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۴
دبیرکل خانه کارگر:

حق اعتراض صنفی کارگران باید محترم شمرده شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی رضا محجوب گفت: حق اعتراض صنفی کارگران باید در اصلاح قانون کار محترم شمرده شود. 

دبیرکل خانه کارگر در مراسم افتتاح دارالقرآن خانه کارگر استان یزد که عصر روز شنبه در محل این مرکز برگزار شد، با بیان اینکه آنچه در همه حال نجات، شفا، حبل المتین و عروه الوثقی است، قرآن کریم است؛ گفت: قرآن یک کتاب نیست بلکه همه چیز ما است.

محجوب همدلی میان نیروهای مرتبط با کارگران را در یزد ستود و اظهار امیدواری کرد تا این همدلی نیز در سطح کشور گسترش بیابد.

این نماینده مجلس همچنین با تبریک به مناسبت میلاد امام هشتم شیعیان گفت : این میلاد یک جشن ایرانی است. ولادت امام، ورود ایشان و مرقد ایشان همگی برای ایرانیان سرور است. این ولادت کم نظیر باعث شده ایران هم از کانون عصمت و ولایت سهمی داشته باشد و باید این میلاد را به فال نیک گرفت.

وی در پایان درخصوص مسائل جامعه کارگری گفت: قدم های نمایندگان کارگران در مجلس در مواردی همچون تمدید ماده 10 قانون نوسازی و استفساریه قانون بازنشستگی پیش از موعد با 10 سابقه کار در حال پیگیری است که امیدواریم به نتایج مناسبی برسد.

محجوب همچنین در خصوص مباحث اصلاح قانون کار نیز گفت: انتظار ما توجه به ماده 73 قانون تامین اجتماعی و ماده 26 قانون برنامه پنجم توسعه در خصوص محترم شمرده شدن حق اعتراض صنفی کارگران است.

گفتنی است این مراسم با حضور علی محمد دهقانی دبیر اجرایی خانه کارگر، حق پرست مدیرکل تامین اجتماعی استان، فلاح زاده مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی و تقوایی مدیرکل سیاسی استانداری یزد و جمعی از خانواده های کارگران برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین