کد خبر: ۱۳۶۵۴۰
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۰۰:۵۱

۶ ساعت، رکورد اولین معطلی زائران ایرانی در جده

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اولین ناهماهنگی‌ها و معطلی زائران ایرانی در فرودگاه جده رخ داد. 

اولین کاروان ایرانی که عصر روز شنبه از تهران وارد جده شده بود 6ساعت در فرودگاه جده معطل ماند. 

این مساله نگرانی‌هایی را درباره استمرار در روزهای آینده ایجاد کرده است. 

«حمید حبیبی تنها» رئیس دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت و ستاد مکه یکشنب شب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ستاد جده کاملاً فعال است گفت: این ستاد کمبود امکانات فرودگاهی را جبران می‌کند تا زائران مشکلات کمتری داشته باشند. 

وی گفت در دو روز گذشته در جده حضور داشته‌ام و با توجه به اینکه روزهای اول ورود زائران ایران است دستگاه‌های اجرایی عربستان و بخش‌های خدمات‌دهی در بخش‌های حمل و نقل هنوز انسجام خود را پیدا نکرده‌اند. 

حضور نیروهای نوجوان، فاقد تجربه و بدون دستور کار در مراحل پذیرش زائران در فرودگاه جده برای حمل و نقل منجر به طولانی شدن بدون دلیل زائران ایرانی در اولین پرواز شده بود. 

رئیس دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت و ستاد مکه در این باره گفت: آنها توقع نداشتند زائران ایرانی این موقع به عربستان بیایند. 

وی در تشریح دلایل معطلی زائران در فرودگاه جده به مواردی مانند عکس برداری و انگشت‌نگاری و همچنینی کندی نقلیه اشاره کرد و گفت: برخی رانندگان مسیرها را کاملاً بلد نبودند. رانندهای مصری که قبلا مسیر را بلد بودند به کار گرفته نشده‌اند و به همین دلیل در امور نقلیه شاهد کندی هستیم. 

وی با اشاره به اینکه دیشب ملاقاتی با رئیس «مکتب الوکلای موحد» در جده داشتیم اظهار داشت: ایشان قول داد ظرف یکی دو روز آینده مشکل معطلی زائران حل شود. 

«مکتب الوکلای موحد» مسئولیت اجرای پذیرش زائر در مرزهای عربستان و خدمات فرودگاهی در همه مبادی ورودی عربستان را بر عهده دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین