کد خبر: ۱۳۶۵۶۳
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۵

شرط جالب امام برای صدور حكم جنتی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یكی از مكاتبات منتشر شده در ضمائم كتاب خاطرات 67 آیت‌الله هاشمی مربوط به نامه آیت‌الله مهدوی‌كنی به محضر امام(ره) در مورد مشكلات و آینده سازمان تبلیغات اسلامی و همچنین پیشنهاد صدور حكم ریاست آقای جنتی است.

پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی نوشت: حضرت امام‌خمینی(ره) در پاسخ به گزارش تفصیلی آیت‌الله مهدوی‌كنی در تاریخ 30/11/67 كه طی آن ضمن اشاره به تاریخچه، تشكیلات و مشكلات سازمان تبلیغات اسلامی‌؛ پیشنهادی نیز در ارتباط با تعیین سرپرستی سازمان ارائه گردید‌؛ مرقوم فرمودند: از طرف اینجانب مانعی نیست كه طی حكمی جناب آقای حجت‌الاسلام جنتی را مسئول سازمان تبلیغات اسلامی بنمایم مشروط به اینكه مسأله را نزد آقایان اعضای سازمان تبلیغات طرح كنید كه خدای نكرده آقایان نگران نشوند.
متن كامل این مكاتبات بدین شرح است:

زمان: 30 بهمن 1367/12 رجب 1409
مكان: تهران، جماران
موضوع: مشكلات و آینده سازمان تبلیغات اسلامی
مخاطب: مهدوی‌كنی، محمدرضا

[ در پاسخ به گزارش تفصیلی آقای مهدوی‌كنی به تاریخ 30/11/67 كه طی آن به تاریخچه سازمان تبلیغات اسلامی، تشكیلات و تعداد پرسنل و مسائل و مشكلات مربوط به آن پرداخته شده است و از اینكه در دو – سه سال اخیر، حمایت مورد نیا ز به عمل نیامده، گلایه شده است و به پیوست نامه مذكور، پیشنهادهایی در ارتباط با سرپرستی سازمان و كمک به رفع نیازهای مالی آن شده است. امام خمینی در پاسخ مرقوم فرموده‌اند:]

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای مهدوی كنی – دامت افاضاته
با سلام و دعا برای وجود جنابعالی. آنچه مرقوم داشته‌اید:
1 – از طرف اینجانب مانعی نیست كه طی حكمی جناب آقای حجت الاسلام آقای جنتی را مسئول سازمان تبلیغات اسلامی بنمایم، مشروط بر اینكه مسأله را پیش آقایان اعضای محترم سازمان تبلیغات طرح كنید كه خدای ناكرده آقایان نگران نشوند. 

2 – در مورد صرف سهم مبارک امام – علیه السلام – آنچه نزد خود شما می‌آید، جنابعالی مختارید هرگونه صلاح می‌دانید عمل كنید و نیز اجازه می‌دهم تا آن كسانی كه از من درسهم اجازه دارند به همان میزان اجازه‌شان در صورت تمایل از طریق جنابعالی صرف در تبلیغات اسلامی نمایند. 

3 – در مورد اوقاف قابل صرف در تبلیغات اسلامی به جناب حجت الاسلام آقای امام جمارانی سفارش می‌نمایم تا در زمینه فوق كمک لازم را بنمایند‌. خیلی التماس دعا دارم‌. امیدوارم همیشه چون گذشته موفق و مؤید به نشر و تبلیغ اسلام گردید. 

والسلام علیكم و رحمت الله و بركاته
 روح الله الموسوی الخمینی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین