کد خبر: ۱۳۶۵۷۰
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۶

واکنش وزیر کشور به خبر برکناری‌اش

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مصطفی محمدنجار وزیر کشور صبح امروز دوشنبه در حاشیه همایش فرمانداران سراسر کشور در نشستی خبری درخصوص خبر برکناری‌اش که چندی پیش توسط برخی از رسانه‌ها اعلام شده بود اظهار داشت: بنده و همکارانم با قدرت و قوت کامل در حال پیشبرد ماموریت‌های دولت خدمتگزار هستیم و به چنین حاشیه‌هایی نیز توجه نداریم.

وی اضافه کرد:‌ برای برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی فعالیت‌های خوبی را آغاز کرده‌ایم به طوری که تا کنون سه نشست کشوری داشته‌ایم.

محمدنجار مجدداً تصریح کرد: با این ترافیک کاری وقتی برای توجه به مسایل حاشیه‌ای نداریم.

وزیر کشور در پاسخ به اين سئوال که جدول زمانبندی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به چه شکل برگزار خواهد شد، گفت: خوشبختانه ستاد انتخابات در وزارت کشور کار خود را از چندی قبل آغاز کرده است ضمن اینکه این ستاد انتخاباتی در سایر استان‌های کشور به همراه کمیته‌های تخصصی تشکیل شده‌اند تا بتوانیم انتخابات باشکوهی را در اسفندماه سال جاری برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه از سوم دی ماه سال جاری دستور شروع رسمی انتخابات را صادر خواهیم کرد، گفت: ثبت نام از کاندیداها برابر ماده 45 قانون انتخابات از سوم دی‌ماه به مدت یک هفته تا نهم دی‌ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

محمدنجار اضافه کرد: ضمن اینکه همزمان با ثبت نام از کاندیداهای انتخابات موضوع تشکیل هیئت‌های اجرایی را خواهیم داشت یعنی از 3 تا 8 دی‌ماه سال جاری در دوره‌ای شش روزه مطابق ماده 31 قانون انتخابات این کار را انجام خواهیم داد و همزمان با آن نیز بررسی سوابق داوطلبان در مراجع 4 گانه قانونی به استناد ماده 28 قانون انتخابات از 10 تا 19 دی ماه سال جاری برای احراز صلاحیت کاندیداهای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بررسی خواهد شد.

به گفته وی زمان شروع تبلیغات انتخاباتی از 4 تا 10 اسفند ماه سال جاری خواهد بود.

وزیر کشور تصریح کرد:‌ بر این اساس اگر کاندیدایی خارج از جدول زمان بندی شده اقدام به تبلیغات انتخاباتی کند با آن به شدت برخورد خواهیم کرد. البته تمام تلاش ما این است که فضای انتخابات فضایی با شور و نشاط باشد و همه گروه‌های سیاسی در یک فضای سالم و آرام بتوانند به انجام رقابت انتخاباتی بپردازند.

وی با بیان اینکه فرمانداران ما به عنوان سربازان ولایت و دولت در خط مقدم خدمتگزاری به ملت و دولت هستند، ادامه داد: فرمانداران با صیانت از آراء مردم و با رویکرد عدالت محورانه کار خود را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی انجام خواهند داد.

محمدنجار در بخش دیگری از سخنانش در خصوص ایجاد شبهه تقلب در انتخابات نیز گفت: به نظر من فضای سیاسی کشور یکی از بهترین فضاهای انتخاباتی خواهد بود چرا که ما طی 30 سال گذشته انتخابات بسیاری را برگزار کرده‌ایم که حاصل آن تجارب ارزشمندی برای دست اندرکاران امر انتخابات بوده است.

وی با تاکید بر اینکه قطعاً انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با شکوه هرچه تمامتر و بدون هیچ حاشیه‌ای در اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد، گفت:‌ نظام ما نظامی مبتنی بر مردم سالاری دینی است ضمن اینکه حضور مردم در صحنه و برگزاری انتخابات جزء نمادهای اقتدار ملی کشور به حساب می‌آید.

وزیر کشور اضافه کرد: دشمن از حضور مردم در صحنه ضربه خورده و می‌خواهد با ایجاد تردید در امر انتخابات مردم را مایوس کند اما همانند گذشته ناکام خواهد ماند زیرا مردم ما هوشیار هستند و به القائات کاذب دشمنان توجهی نخواهند داشت.

وی در ادامه در خصوص دخالت برخی گروه‌های دولتی در امر انتخابات نیز گفت: با توجه به اینکه دولت تجارب خوبی را از برگزاری انتخابات داشته است به طوری که 4 انتخابات در دولت نهم برگزار شده است که در هر کدام از آنها افزایش مشارکت مردم را داشته‌ایم.

محمدنجار با تاکید بر اینکه دولت همچون گذشته امانتدار آراء‌مردم در انتخابات خواهد بود، تصریح کرد: رویکرد این دولت رویکرد عدالت محورانه است و همچون انتخابات گذشته هر اقدامی را که جهت صیانت از آراء مردم باشد انجام خواهد داد و اجازه نخواهیم داد که عده‌ای با انجام سیاه نمایی و القائات کاذب خدشه‌ای به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی وارد کنند.

وی در ادامه در خصوص برگزاری رایانه‌ای انتخابات نیز گفت: در این رابطه تمهیداتی اندیشیده شده است و برای اولین بار است که در 10 درصد از حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور مکانیزم اخذ رای به صورت رایانه‌ای خواهد بود. البته بخش اعظم کار انتخابات که شامل مکانیزم‌های زیرساختی می‌شود به صورت رایانه‌ای برگزار می‌شود اما منظور ما آن قسمتی از انتخابات است که شامل اخذ رای از مردم باشد.

وزیر کشور در ادامه در خصوص تعداد شعب انتخاباتی نیز گفت: هم اکنون در سراسر کشور دارای 207 حوزه‌ انتخابیه هستیم که طبق اصل 64 قانون اساسی هر 10 سال یکبار به تعداد نماینده‌ها 20 نفر افزوده می‌شود. بر این اساس ما لایحه‌ای را از طریق دولت به مجلس داده‌ایم و اگر مجلس با افزایش تعداد نماینده‌ها موافقت نمایند تعداد حوزه‌های انتخابیه از 207 به 223حوزه ارتقاء خواهد یافت.

به گفته وی تقریباً در حدود 50 هزار صندوق اخذ رای برای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور خواهیم داشت.

محمدنجار در ادامه در خصوص ایجاد زمینه برای رقابت عادلانه میان اصولگرایان با اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نیز گفت: همه تلاش ما برای مشارکت حداکثری مردم است و بر این اساس شور و نشاط انتخاباتی مردم برای ما بسیار مهم است و هرچه شور و نشاط مردم برای شرکت در انتخابات بالاتر رود این موضوع برای ما نیز بهتر خواهد بود. لذا همه سلایق سیاسی که در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند می‌توانند در این انتخابات حضوری فعال داشته باشند و ما نیز از فعالیت آنها حمایت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه رویکرد ما در انتخابات رویکردی عدالت محورانه است، گفت: در 4 انتخاباتی که در دولت نهم برگزار کردیم افزایش مشارکت مردم را داشته‌ایم به طوری که در آخرین انتخابات یعنی انتخابات ریاست جمهوری افزایش 23درصدی مشارکت مردم در انتخابات را شاهد بودیم.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش در خصوص بودجه مترو نیز گفت: برابر قانون حداقل 45 درصد و حداکثر 65 درصد بودجه را به مترو اختصاص داده‌ایم به عبارتی هزار و 50 میلیارد تومان بودجه به متروی تهران و شهرستان‌ها اختصاص داده‌ایم.

وی با بیان اینکه یارانه بلیت مترو و حمل و نقل عمومی هم در حال پیگیری است و به محض اینکه ستاد هدفمند کردن یارانه‌‌ها این مبلغ را به وزارت کشور پرداخت کند ما آن را به تخصیص خواهیم داد، گفت: همچنین در حال پیگیری بودجه دو هزار میلیارد تومانی که مجلس برای مترو تصویب کرده بود هستیم ضمن اینکه ساز و کار اجرایی آن فراهم شده و انشاءالله به زودی این کار انجام خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین