کد خبر: ۱۳۶۵۷۹
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۴

فوتبالیست‌های بحرینی با محافظ به ایران آمدند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روز سه‌شنبه قرار است یک بازی فوتبال در تهران برگزار شود که فضای آن با دیگر بازی‌ها متفاوت است. 

اتهاماتی که در چند ماه اخیر از سوی اتحادیه عرب، شورای همکاری خلیج فارس و ایالات متحده در مورد دخالت ایران در امور داخلی بحرین مطرح شد، موجب شده است که روابط ورزشی دو کشور نیز تحت تاثیر قرار گیرد.
 
به دنبال آغاز بهار عرب در منطقه و خیزش‌های مردمی، تحولاتی چشمگیر در برخی کشور‌های منطقه اتفاق افتاد. در این بین بحرین نیز از قاعده مستثنی نبود و اقلیت شیعه این کشور اعتراضاتی را علیه حکومت سنی مطرح کردند.
 
اما این اعتراضات بیش از هر کشور دیگری مورد توجه ایران قرار گرفت و موجب شد عربستان و دیگر کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس به تهران اتهام دخالت در امور داخلی بحرین را بزنند. اکنون با گذشت چند ماه از اوج این اتهام‌زنی‌ها قرار است تیم‌های فوتبال ایران و بحرین در تهران مقابل یکدیگر قرار گیرند. 

اما این یک رقابت ساده فوتبال نیست و به طور روشن سیاست در آن دخیل است. به گزارش گلف نیوز فوتبالیست‌هایی که قرار است در مقابل تیم ایران بازی کنند با محافظانی کارآزموده از وزارت کشور بحرین به ایران آمده‌اند که در حین بازی نیز مسئولیت حفاظت از آنها را بر عهده خواهند داشت و در هر رفت و آمدی اسکورت پلیس همراه آنها خواهد بود. بر اساس این گزارش مسئولیت تیم ویژه محافظان تامین امنیت همه جانبه فوتبالیست‌ها خواهد بود. این در حالی است که تمرین تیم ملی فوتبال بحرین در تهران در واقع در میان انبوهی از محافظان انجام شده است که یک حلقه محافظتی برای تمرین تیم تشکیل داده بودند. 

از سوی دیگر مقامات این تیم امنیتی محافظتی اعلام کرده اند که کار خود را بسیار جدی انجام خواهند داد و در صورت احساس خطر به سرعت فوتبالیست‌ها را در هر جا که باشند به مکانی امن انتقال خواهند داد. گفتنی است تیم امنیتی بحرین امروز با حیدر خان اکبر، مسئول امور امنیتی فیفا از مالزی که به تهران آمده تا ساختار امنیتی بازی را زیر نظر داشته باشد، ملاقات خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین