آفتابنیوز : آفتاب: اگر این روزها از میدان انقلاب عبور كرده باشید، یک تصویر تبلیغاتی بسیار بزرگ در ضلع شمال غربی میدان توجه شما را به خود جلب میكند. تبلیغی غیرمتعارف در یكی از خاطرهانگیزترین میادین شهر تهران.
مدیریت شهری در هر كشوری بخشی از منابع مالی خود را از طریق فراهم كردن امكان تبلیغات برای شركتهای مختلف فراهم میكند، اما همواره به این نكته توجه دارد كه اندازه، حجم و نوع تبلیغات هم اثربخشی لازم را داشته باشد، گمراهكننده و غیرمسئولانه نباشد و به شكل تاریخی و سنتی محل قرارگرفتن آن خدشهای وارد نسازد. در عین حال جاذبههای منطقی، احساسی، ادراكی و اخلاقی را هم داشته باشد و هدف و استراتژی مشخصی را نیز دنبال نماید.
متاسفانه با وجود افزایش میزان توجه به تبلیغات در كشور، مدیران شهری كه وظیفه حفظ بافت تاریخی و سنتی و در عین حال حركت رو به جلو و نمایش ملموس آن در شكل و فضای شهرها را به عهده دارند، بدون توجه به شكل و مفهوم این تبلیغات تنها به كسب درآمد آن میاندیشند.
میادین پایتخت هركشوری، از نمادهای تاریخی آن به حساب میآیند و وظیفه مدیران شهری است كه با توجه جدی به تبلیغات مورد استفاده در آنها، رنگ، شكل، نوع، میزان آثار مثبت و منفی، تاثیر حضور تبلیغ بر شكل میدان و آنچه در خاطر مردم قرار دارد، اثربخشی پیام تبلیغات و حتی میزان اثرگذاری بر نوع نگاه آیندگان نسبت به اجازه استفاده از تبلیغات اقدام كنند. شاید این همان نكتهای است كه كمتر و یا حتی اصلاً مورد توجه واقع نمیشود.
به هر روی از مدیران شهری پایتخت درخواست میكنیم، در این شكل فروش فضاهای عمومی چه از لحاظ دیداری و چه عبوری تجدیدنظر كنند، تا شهری كه مردم بهای زندگی در آن را میپردازند زیبا و همراه با پیشرفتهای مرسوم در جهان با بمباران پیامها و نمادهای تبلیغاتی ارزشهای سنتی خود را از دست ندهد و مناطق و میادین اصلی آن در پوشش تبلیغات از پیش چشم مردم كنار نروند و خدای ناكرده فردا میدان آزادی هم در پوشش تبلیغات با این نوع تفكرات، قرار نگیرد و متخصصان آگاه در این امور حضوری پررنگتر داشته باشند.