کد خبر: ۱۳۶۷۳۷
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۷

آیت‌الله صافی: خانه‌داری اشرف مشاغل است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به ارزش تربیت فرزندان در خانواده یادآور شد: خانه‌داری، اشرف مشاغل است، ولی متاسفانه برخی فکر می‌کنند خانه‌داری شغل نیست، در حالی که تربیت فرزندان سالم و اسلامی از جمله کارهای مهمی است که همگان نمی‌توانند به این جایگاه دست یابند و این کار تنها در سایه کار و تلاش بانوان خانه‌دار دینی محقق می‌شود.

حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید امروز در دیدار شهردار و معاونان شهرداری شهر قم اظهار داشت: امروز شهر قم جایگاه بین المللی دارد و باید این جایگاه را برای همیشه حفظ کرد، این شهر به فضائل و کمالات دینی آراسته است و برای تمامی شیعیان افتخاری بزرگی به شمار می‌آید.

وی افزود: قم عظمت خاصی در جهان دارد و موفقیت با عظمتی پیدا کرده است، البته در هر عصری این شهر جلوه‌های خاص و روشنی داشته است که وجود محدثان بزرگ از جمله این خدمات است.

این مرجع تقلید با بیان این که اخلاق و دین از خواسته‌های اسلام است که باید این نکات را در مدیریت شهری مدنظر قرار داد، خطاب به شهردار قم تصریح کرد: این شهر با خیلی از شهرها متفاوت است، با بیداری و آگاهی دادن مردم، این شهر را به سوی سیر تکامل پیش ببرید.

وی یادآور شد: امروز باید زن، مرد، جوان و دختر شهر قم برای همگان الگو باشند و نکاتی اخلاقی را در شهر رعایت کنند تا زائرانی که از شهرها و کشورهای مختلف به این شهر می‌آیند این اخلاق نیکو را به عنوان سوغات معنوی برای خود به ارمغان ببرند و آن را در جهان ترویج دهند.

حضرت‌ آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به گزارش شهردار قم در خصوص مدیریت شهری بر اساس الگوی اسلامی و اداره شهر بر اساس معیارهای اسلامی گفت: برنامه‌هایی که شهردار محترم ارائه کرد، برنامه بسیار خوبی بود،‌ امیدوارم به همین موضوعات مورد اشاره جامعه عمل بپوشانند و شهر را براساس الگوهای اسلامی بسازند.

وی با اشاره به جایگاه و قداست شهر قم اظهار داشت: این شهر عش اهل بیت(ع) است، سوابق دیرینه این شهر و وجود بزرگان دین از گذشته تاکنون به این شهر جایگاه خاصی بخشیده است، امیدواریم با الگو و معیارهای اسلامی و استاندارهای بین المللی در امور شهری این شهر را به جایگاه واقعی خود برسانید و همه مردم جهان از این شهر الگو بگیرند.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به آغاز به کار شهردار جدید قم گفت: این مسؤولیت فرصت بسیار خوبی است تا شما بتوانید از این موقعیت برای مردم خدمت کنید و در حقیقت این فرصت امتحان الهی است تا آثار ارزشمندی در زمان مدیریت خود برای مردم باقی بگذارید.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود با اشاره به ترویج ورزش‌های همگانی در شهرها افزود: من با ورزش مخالف نیستم، البته هیچ کسی نمی‌تواند با ورزش مخالف باشد، همه باید ورزش کنند این از واجبات است؛ اما باید تربیت بدنی به معنای صحیح خود باشد.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی تصریح کرد: متاسفانه گاهی دیده شده ورزش به گونه‌ای منعکس می‌شود که سیر اخلاقی آن مدنظر قرار نمی‌گیرد، اینکه تنها مجرد توسعه فعالیت‌های ورزشی را مدنظر قرار بدهید، کافی نیست، باید به نکات اخلاقی در ورزش هم توجه کنید؛ از این‌رو حتی ورزشکاران قمی هم باید بهترین باشند.

وی تاکید کرد: این که بگوییم زن قمی ورزشکار معروف رزمی است و آن را به عنوان یک الگو معرفی کنیم، هرگز برای این شهر افتخار حساب نمی‌شود، زن قمی باید در عفت، پاکدامتی و خانه‌داری الگو باشد.

این مرجع تقلید یادآور شد: خانه‌داری، اشرف مشاغل است، ولی متاسفانه برخی فکر می‌کنند خانه‌داری شغل نیست، در حالی که تربیت فرزندان سالم و اسلامی از جمله کارهای مهمی است که همگان نمی‌توانند به این جایگاه دست یابند و این کار تنها در سایه کار و تلاش بانوان خانه‌دار دینی محقق می‌شود.

وی با اشاره به تبلیغات نادرست غرب درخصوص توسعه ورزش‌ در جامعه گفت: نباید هرگز فریب تبلیغات نادرست غرب را درخصوص ورزش بخورید، باید ارزش‌های حقیقی را در ورزش تبلیغ کنید، زیرا گاهی برخی به دنبال ورزش‌هایی می‌روند که ارزش خاصی ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین