آفتابنیوز : آفتاب: در صورتی که مشترک شماره (PIN (Personal Identity Number خود را اشتباه وارد کند، پس از 3 بار تکرار، سیمکارت قفل شده و برای فعالسازی مجدد به وارد کردن کد 8 رقمی UnblockingKey) Personal) نیاز است و اگر کد PUK هم سه مرتبه به اشتباه وارد شود، سیمکارت سوخته و غیر قابل استفاده میشود.
کد PUK، درج شده برروی بدنه سیمکارت کد محرمانه سیمکارت بوده و قابل تغییر نیست، در صورت مفقود شدن فقط به مالک تلفن همراه قابل ارائه است.
مشترکین تلفن همراه در صورت معیوب شدن سیمکارت و عدم امکان استفاده از آن و مشاهده پیغام Insert Simcard یا Card rejected، میتوانند با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی تقاضای تعویض سیمکارت کرده و سیمکارت جدید دریافت کنند.
حضور مالک تلفن همراه یا وکیل قانونی او، تکمیل و امضای فرم درخواست، ارائه اصل و تصویر کارت ملی، ارائه اصل وکالتنامه و تصویر آن در صورت مراجعه وکیل قانونی، ارائه اصل قبض پرداختی دوره آخر.
مشترکین تلفن همراه که سیمکارت آنها قدیمی است هم میتوانند جهت انجام تعویض سیمکارت بدون هزینه به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی و یا مراکز تلفن ثابت (تهران) و ادارات مشترکین (سایر استانها) مراجعه کنند.