کد خبر: ۱۳۶۸۱۷
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۵

دیدار خانواده‌های شهدا و ایثارگران كرمانشاه با رهبری

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در دومين روز از سفر رهبری به كرمانشاه، صبح امروز(پنج‌شنبه) خانواده‌های معظم شهداء، ايثارگران و جانبازان در فضايی معطر به عطر شهداء و ياد و خاطره جانفشانی آنان، با حضرت آيت‌الله خامنه‌ای ديدار كردند. 

رهبری در اين مراسم، ديدار با خانواده های شهداء، ايثارگران و جانبازان را يكی از با عظمت‌ترين ديدارها خواندند و تأكيد كردند: روحيه ايثارگری نجات بخش يک كشور و ملت است و هيچ جامعه‌ای بدون روحيه ايثارگری به عزت و عظمت نخواهد رسيد. 

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با تأكيد بر اينكه يكی از ابعاد و جهات روحيه ايثارگرانه، شناخت نياز لحظه و عمل به وظيفه است، افزودند: كيميای هوشمندی و موقعيت‌شناسی شهداء و ايثارگران، نقطه برجسته‌ای است كه به‌عنوان يک درس بزرگ، همواره مورد نياز كشور است. 

ايشان بروز غفلت در جامعه و تشخيص ندادن نياز لحظه را نتيجه استفاده نكردن از ظرفيت عظيم مردم دانستند و خاطرنشان كردند: حصار مستحكم در دفاع از هويت و عزت يک ملت و نجات كشور از توطئه‌ها، در گرو آگاهی مردم و نقش دادن آگاهانه به آنان است. 

رهبری تأكيد كردند: نظام ايران، جمهوری اسلامی بمعنای مردم سالاری اسلامی است كه لازمه آن نقش آفرينی واقعی مردم در همه عرصه‌ها و استفاده غيرصوری از ظرفيت مردم است. 

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با تجليل از صبر و بصيرت خانواده‌های شهداء، ايثارگران و جانبازان، خاطرنشان كردند: صبر و بصيرت يگانه عامل رسيدن به قله‌ها است و اگر ملتی دارای اين دو ويژگی ممتاز بود، قطعاً در تشخيص هدف‌ها و مسير رسيدن به اين هدف‌ها دچار ترديد و سردرگمی نخواهد شد. 

ايشان با يادآوری نگاه بصير و نافذ امام راحل‌(ره) افزودند: هنگامی كه همه چيز در ظاهر نااميد كننده و غير قابل دست يافتنی بود، امام بزرگوار‌(ره) سخن از اميد و پيشرفت و موفقيت می‌گفتند و در نهايت هم، همه ناباورانه، شاهد تحقق اين سخنان بودند. 

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به پيچيده‌تر شدن تحولات و مسائل، هوشمندی و وظيفه‌شناسیِ بهنگامِ نياز را بسيار ضروری خواندند و تأكيد كردند: به لطف خداوند امروز هوشمندی مردم متعهد، مؤمن و معتقد ايران و پايبندی آنان به آرمانها بسيار زياد است. 

در ابتدای اين ديدار تعدادی از خانواده‌های شهداء و جانبازان، رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس، حماسه سرايان و فرزندان شهداء در استان كرمانشاه، مطالب، اشعار و دل نوشته‌هايی را درخصوص دوران دفاع مقدس و مقام شهداء قرائت كردند. 

آقای زريبافان رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران نيز در اين ديدار گزارشی از شهداء، جانبازان و آزادگان استان كرمانشاه ارائه كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین