کد خبر: ۱۳۶۹۲۳
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۸

زمستان سردی در پیش داریم/ افزایش تولید گاز منتفی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرعامل شرکت ملی گاز با اعلام اینکه طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، زمستان سردی را در پیش خواهیم داشت، افزایش تولید گاز در زمستان سال ۹۰ را منتفی دانست و همچنین خبر داد: قطر در حال حاضر ۲.۵ برابر ایران از گاز پارس جنوبی برداشت می کند. 

جواد اوجی با اشاره به اینکه در سال جاری طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، زمستان سردی را در پیش خواهیم داشت خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه احتمالا در زمستان امسال میزان تولید گاز اضافه نخواهد شد، امیدواریم با همت و تلاش پرسنل کوشای صنعت گاز و همکاری هموطنان گرامی درخصوص مصرف بهینه گاز بتوانیم کارنامه درخشانی را ثبت نمائیم. 

اوجی با اشاره به اینکه طی سال گذشته قرارداد تمامی فازهای پارس جنوبی با پیمانکاران داخلی منعقد شد، ابراز امیدواری کرد که با اتمام سریع این فازها شاهد درآمد سالانه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار باشیم. وی پیش‌بینی کرد که تا پایان برنامه پنجم توسعه میزان سرمایه گذاری در صنعت گاز کشور به ۳۵ میلیارد دلار برسد. 

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران همچنین، حجم تعهدات سرمایه گذاری این شرکت را ظرف سه الی چهار سال آینده، ۲۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و همچنین با اشاره به اهمیت برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی، گفت: در حال حاضر کشور رقیب ما در حوزه پارس جنوبی نزدیک به ۲.۵ برابر بیش از ایران از این میدان مشترک گاز برداشت می‌کند. 

وی تصریح کرد: چنانچه روزانه از هر فاز پارس جنوبی ۲۵ میلیون متر مکعب گاز و ۴۰ هزار بشکه میعانات گازی برداشت شود با بهره برداری از تمامی فازهای پارس جنوبی سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار درامد عاید کشور خواهد شد. 

وی در خاتمه با بیان اینکه هر فاز پارس جنوبی ۱۴ میلیارد دلار درامدزایی به همراه دارد، خاطرنشان کرد: شرکت ملی گاز ایران متعهد است ظرف سه الی چهار سال آینده، ۲۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نماید و حجم تولید گاز را به میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین