کد خبر: ۱۳۶۹۵۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۵

رییس بخش رسانه‌ای شبکه القاعده در یمن کشته شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مقام‌های یمن می‌گویند رییس بخش رسانه‌ای شبکه القاعده در شبه جزیره عربستان در یک حمله هوایی به جنوب یمن کشته شده است. 

وزارت دفاع یمن گفته است ابراهیم البنا، از اتباع مصر، و شش پیکارجوی دیگر القاعده در حمله هوایی روز جمعه (14 اکتبر) در استان شبوه کشته شدند. 

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که این حملات توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی صورت گرفته است اما براساس برخی گزارش‌های دیگر، هواپیماهای یمنی این حملات را انجام داده‌اند. 

وزارت دفاع یمن اعلام کرده است که ابراهیم البنا جمعه شب توسط هواپیماهای جنگی یمن در شبوه کشته شد. شبوه از پایگاه‌های پیکارجویان القاعده در شرق شهر عدن است. 

وزارت دفاع یمن آقای البنا را "خطرناک ترین عنصر" القاعده خوانده است که به دلیل "طراحی حملاتی در داخل و خارج یمن" در سراسر دنیا تحت تعقیب بود. 

اما یک مقام محلی به خبرگزاری فرانسه گفت که "ظاهرا هواپیماهای آمریکایی" علیه مواضع پیکارجویان دست به حمله زده‌اند اما این مقام افزود که بمب پرتاب شده از یکی از این هواپیماها، به یک مسجد خورده است. 

تشکیلات القاعده در یمن یکی از فعال‌ترین شاخه‌های این شبکه در منطقه محسوب می‌شود. 

یمن به طور مرتب نقش آمریکا در آن کشور کمرنگ جلوه می‌دهد و می‌گوید که آمریکا از عملیاتی که توسط نیروهای خود یمن انجام می‌شود، حمایت می‌کند. 

حمله ماه گذشته هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به کشته شدن انور العولقی، از رهبران شبکه القاعده در یمن منجر شد. 

خودرو حامل العولقی و یک خودرو دیگر که آن را همراهی می‌کرد در نقطه ای در 140 کیلومتری شرق پایتخت، صنعا، هدف حمله هوایی قرار گرفت. 

به گفته منابع اطلاعاتی آمریکا، العولقی از جمله مربیان فکری تعدادی از کسانی بود که در عملیات انتحاری یازدهم سپتامبر دست داشتند و پیشاپیش از این عملیات آگاهی داشت. 

در ماه مه نیز اسامه بن لادن، رهبر شبکه القاعده، در حمله کماندویی نیروهای آمریکایی در داخل خاک پاکستان کشته شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین