کد خبر: ۱۳۷۰۶۱
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۹

بلوغ دختران ایرانی در 7 سالگی!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس بیست و سومین همایش بین المللی كودكان اظهار داشت: تحقیقات مشخص كرده كه در چندین دهه گذشته سن بلوغ با گذشت هر دهه سه ماه زودتر اتفاق می‌افتد. 

دكتر علی ربانیاز انجام دو كار تحقیقی درخصوص سن بلوغ دختران در ایران خبر داد‌.

رییس مركز طبی كودكان در رابطه با سن شروع بلوغ زودرس در پسران و دختران گفت: سن بلوغ زودرس به صورت معمول برای دختران پیش از 8 سالگی و در پسران پیش از 9 سالگی در نظر گرفته می‌شود اما در بررسی‌های اخیر مشخص شده بلوغ در تعدادی از دختران سفید‌پوست در آمریكا، حدود 7 سالگی و در سیاه‌‌پوستان در 6 سالگی صورت می‌گیرد بنابراین آغاز بلوغ در دختران در ایالات متحده به صورت طبیعی یک سال پائین آمده است.

به گفته وی، در چندین دهه گذشته مشخص شد روند بلوغ در هر دهه سه ماه زودتر اتفاق می‌‌افتد طوری كه آغاز بلوغ دختران در اروپا و آمریكا به علت بهبود شرایط اقتصادی سه تا چهار ماه زودتر اتفاق می‌افتد و در ایران نیز سیر مشابهی وجود دارد با این تفاوت كه این روند در اروپا و آمریكا ثابت مانده است.

دكتر ربانی تصریح كرد: در ایران طبق آمارهای موجود 7 / 2 درصد دختران در 7 سالگی به بلوغ رسیده‌اند كه این نشان‌دهنده كاهش سن بلوغ در ایران است.

وی با بیان اینكه كاهش نیافتن قد نهایی تنها دغدغه‌ای است كه در آغاز بلوغ وجود دارد گفت: هر‌چه سن آغاز بلوغ كمتر باشد، شانس بلندتر شدن قد كاهش می‌یابد مگر آن كه شرایط قد در سن بلوغ قابل قبول باشد.

دكتر ربانی در پایان اظهار كرد: در بررسی‌هایی انجام شده در ایران و تهران مشخص شد كه هر‌چه وزن دختران بیشتر باشد، ورود به بلوغ زودتر اتفاق می‌افتد بنابراین نباید به وزن‌گیری و چاق شدن كودكان اصرار داشته باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین