کد خبر: ۱۳۷۱۷۸
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۴

سخنان رهبری، چراغ سبز سوال از احمدی‌نژاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به عقیده یكی از ده نفر طراح اولیه طرح سوال از محمود احمدی‌نژاد، تاكید مقام معظم رهبری بر استقلال قوا، چراغ سبز به طرح سوال از احمدی‌نژاد بود.

رهبری در پنجمین روز سفر به استان كرمانشاه، در جمع استادان، دانشجویان و دانشگاهیان با اشاره به سخنان برخی در مورد اینكه فلان مسئله بدون نظر رهبری تصمیم‌گیری نمی‌شود افزودند: مسئولان قوه مجریه – نمایندگان مجلس، مسئولان قوه قضاییه، با اختیارات كامل و قانونی، وظایف خود را انجام می‌دهند و ممكن است تصمیماتی بگیرندكه رهبری با آن مخالف باشد اما رهبری نه حق دارد نه می‌تواند و نه قادر است كه در این مسائل دخالت كند.

مصطفی رضا حسینی، نماینده شهربابک در گفت‌وگو با فرارو درباره سخنان مقام معظم رهبری در كرمانشاه و تاكید ایشان بر استقلال قوا و اتخاذ تصمیمات مستقل از نظر رهبری گفت: ما سخنان ایشان را چراغ سبزی به طرح سوال از رییس‌جمهور تلقی می‌كنیم و معتقدیم كه این سخنان پاسخی بود به آنانی كه تاكنون با توسل به بهانه مخالفت مقام معظم رهبری با سوال از رییس‌جمهور مانع از اجرای وظیفه نمایندگان در مجلس شده‌اند.

عضو فراكسیون اصول‌گرایان مجلس با تاكید بر اینكه این سخنان نشان دیگری از رهبری حكیمانه و مدبرانه ایشان بود افزود: ما طراحان سوال از رییس‌جمهور از روز اول تاكید داشتیم كه مقام معظم رهبری هیچ‌گاه در ارتباط با اجرای صحیح و دقیق قانون صحبتی نداشته‌اند و مخالفتی نكرده‌اند.

وی افزود: توصیه ایشان همواره به مسوولان عالی نظام، نمانیدگان مجلس این بوده است كه از انتقاد نترسید اما در این مسیر جانب انصاف را رعایت كنید و از هیاهو جنجال‌سازی بپرهیزید و بر مدار قانون گام بردارید.

حسینی تصریح كرد: طراحان سوال از رییس‌جمهور با عمل به توصیه مقام معظم رهبری صرفاً به منظور عمل به وظایف نمایندگی خود و در راستای احیا حاكمیت قانون در دولت، انتقاداتی را در قالب سوال از رییس‌جمهور مطرح كردند كه متاسفانه مخالفان، آن را لج‌بازی و مقابله به مثل و... تلقی كردند كه به هیچ‌وجه اینگونه نبوده است.

عضو فراكسیون اصول‌گرایان تاكید كرد: طرح سوال از رییس‌جمهور و وادار كردن نفر نخست دستگاه اجرایی كشور به پاسخ‌گویی نه تنها هیچ ضرری ندارد و مشكلی برای نظام و انقلاب به وجود نمی‌آورد بلكه دموكراسی حاكم بر كشور را یكبار دیگر به جهانیان نشان خواهد داد.

نماینده شهربابک گفت: بنابراین آنانی كه سعی می‌كنند عمل به وظیفه قانونی نمایندگان را به حاشیه برانند باید بدانند كه در حال حاضر كشور نیاز دارد كه مر قانون در كشور به اجرا درآید تا به جهانیان نشان دهیم كه پایه‌های نظام تا حد مستحكم است.

حسینی با تاكید بر اینكه نیت طراحان و امضا‌‌كنندگان سوال از احمدی‌نژاد خیر و هدفشان اصلاح امور است گفت: به هرحال بر اساس قانون اساسی رییس‌‌جمهوری باید به مجلس پاسخ‌گو باشند و ایشان باید تبعات عملكرد خود را كه گاهاً خلاف قانون هم بوده است بپذیرد، از جمله 11 روز خانه‌نشینی و دست از كار كشیدن و امور مملكت را به حال خود رها كردن، عدم اجرای قانون كه در موارد بسیار دولت آن را تكرار كرده است و بسیاری از مسائلی كه نیاز چرای آن از زبان رییس‌جمهور به منظور تنویر افكار عمومی شنیده شود.

وی افزود: مگر اشكالی دارد، حال كه مجلس می‌خواهد به خواست خود تریبون در اختیار رییس‌جمهور قرار دهد ایشان از آن فرصت استفاده و اقدام به رفع شبهات كرده و اتهاماتی كه متوجه خود ایشان و دولت‌شان است را رد كنند.

عضو فراكسیون اصول‌گرایان با بیان اینكه بیش از این تعلل برای طرح سوال از احمدی‌نژاد دیگر پذیرفته نیست گفت: درخصوص عملكرد دولت برای افكار عمومی سوالات بسیاری ایجاد شده است و مردم نیز همچون نمایندگان مجلس خواستار دریافت پاسخ این سوالات هستند، به هر حال مجلس نیز به منظور وادار كردن رییس‌جمهور به پاسخ‌گویی به شدت تحت فشار افكار عمومی است و از این بابت نمایندگان به كوتاهی متهم شده‌اند.

حسینی در خاتمه به مخالفان طرح سوال از احمدی‌نژاد و آنانی كه مانع از به صحن علنی آمدن طرح سوال شده‌اند گفت: حال كه رهبر معظم انقلاب حجت را با تاكید بر استقلال قوا و اتخاذ تصمیمات قانونی مستقل از نظر رهبری، بر همگان تمام كرده‌اند، دیگر جای بحثی باقی نمی‌ماند و بهتر است هیئت‌رییسه مجلس در اسرع وقت طرح سوال از رییس‌جمهور را به جریان بیاندازد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین