کد خبر: ۱۳۷۱۷۹
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۹

دلیل مرگ ون‌گوگ خودکشی نبوده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نویسندگان یک زندگینامه جدید ونسان ون‌گوگ می‌گویند این نقاش مشهور هلندی، برخلاف تصور عمومی خودکشی نکرده است. 

"استفن نایفه" و "گرگوری وایت اسمیت" معتقد هستند که به احتمال قوی ون‌گوگ به طور تصادفی هدف اصابت گلوله شلیک شده از یک تفنگ "معیوب" قرار گرفته که دو پسر نوجوان با آن بازی می‌کردند. 

ونسان ون گوگ در سال ۱۸۹۰ در سن ۳۷ سالگی در شهر "اور سور اواز" در فرانسه درگذشت. 

این دو نویسنده با همکاری بیش از ۲۰ مترجم و محقق بعد از ۱۰ سال مطالعه به این نتیجه رسیده‌اند. 

آنها می‌گویند برای نوشتن زندگی‌نامه ون گوگ مدارک زیادی را مورد بررسی قرار داده‌اند، از جمله هزاران نامه نوشته شده توسط او که تا کنون ترجمه نشده بوده است. 

قتل غیرعمد؟ 

ون گوگ در دوره‌ای که در مسافرخانه "اوبرژ راوو" اقامت داشت، برای نقاشی به مزارع گندم اطراف آنجا می‌رفت. 

مدت‌هاست که این تصور عمومی وجود دارد که نقاش هلندی در یکی از این مزارع گندم گلوله‌ای به خود شلیک کرد و بعد مجروح به مسافرخانه بازگشت و مدتی بعد جان سپرد. اما استفن نایفه می‌‌گوید: "برای ما کاملاً روشن بود که او (ون گوگ) به نیت خودکشی به مزارع گندم نرفت". 

او افزود: "شرح حادثه‌ای که در شهر اور رخ داد، به اعتقاد کسانی که او (ون گوگ) را می‌شناختند، این بود که وی تصادفاً هدف اصابت گلوله شلیک شده توسط دو پسر نوجوان قرار گرفت و بعد تصمیم گرفت که برای حفاظت از آنها، مسئولیت واقعه را بر عهده بگیرد". 

به گفته آقای نایفه، جان روالد، مورخ سرشناس در هنگام سفرش به شهر اور در دهه ۳۰ میلادی، شرح مشابهی از این ماجرا را ثبت کرده بود و شواهد دیگری هم که کشف شده همین روایت را تایید می‌کند. 

یکی از شواهد جدید به دست آمده روایتی است مبنی بر آنکه گلوله با زاویه به قسمت فوقانی شکم ون گوگ اصابت کرده و نه بطور مستقیم. در حالی که در صورت خودکشی انتظار می‌رود گلوله به طور مستقیم به فرد اصابت کند. 

استفن نایفه در ادامه این روایت را نقل می‌کند که: "دو پسر نوجوان که یکی از آنها لباس گاوچران‌ها را به تن کرده بود و تفنگی معیوب در دست داشت، به همراه ونسان در طول روز مشغول می‌گساری بودند". 

او می‌‌گوید با توجه به وجود یک تفنگ معیوب در دست دو پسر نوجوان که دوست دارند ادای گاوچران‌ها را دربیاورند و در نظر گرفتن این که احتمالاً هر سه نفر هم مست بوده‌اند، سناریوی "قتل غیرعمد بسیار محتمل‌تر به نظر می‌رسد". 

از سوی دیگر گرگوری وایت اسمیت، نویسنده دیگر زندگی‌نامه جدید ون گوگ می‌گوید نقاش مشهور "نیت خودکشی نداشته اما زمانی که با مرگ و یا خطر آن مواجه شد، خود را تسلیم مرگ کرد". 

او گفت که پذیرش مرگ توسط ون گوگ "حرکتی در جهت ابراز عشق به برادرش بود، برادری که او خود را سربارش احساس می‌کرد". 

به گفته این نویسنده، در آن زمان ون گوگ در فروش آثارش ناموفق بود و برادرش "تئو" معاش او را تامین می‌کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
0
0
روحش شاد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین