کد خبر: ۱۳۷۱۹۷
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۰۴:۰۹

امیر پوردستان: ارتش امریکا در شرایط متزلزلی قرار دارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امیر احمد رضا پوردستان عصر امروز در نشست مطبوعاتی در ستاد فرماندهی ارتش در غرب کشور، اظهارداشت: آمریکا امروز متزلزل‌تر از آن است که حتی فکر حمله نظامی به ایران باشد اما ارتش و سپاه در کنار یکدیگر همواره آماده دفع هرگونه تجاوز دشمن در کمترین زمان ممکن هستند. 

وی ادامه داد: هدف از حضور نظامیان آمریکایی به عنوان مربی نظامی در عراق تلاش بی‌فایده آنان برای جلوگیری از بیداری اسلامی در منطقه است و امریکا که با هدف تسلط بر ذخایر ژئو اکونومیکی خاورمیانه و جلوگیری از بیداری اسلامی وارد عراق شده بود تاکنون ناموفق بوده اما قصد خروج از این کشور را به این زودی‌ها ندارد. 

امیرپوردستان هدف از سناریو سازی امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران درباره سناریوی ترور سفیر سعودی آن را فرار آمریکایی‌ها از چالش قیام وال استریت خواند و تاکید کرد: امریکا همیشه سیاست فرافکنی مشکلاتش را به خارج از مرزهای کشور خود دنبال کرده و هرجا با مشکلی مواجه می‌شود،سریعا مساله را به کشورهای دیگر به ویژه جمهوری اسلامی ایران منتقل می‌کند. 

این کارشناس و فرمانده ارشد نظامی دلیل انفجارات اخیر عراق را ناامن جلوه دادن خاک این کشور برای ماندگاری بیشتر دانست و گفت: نظامیان امریکا برای عملیات‌های سریع آموزش دیده اند اما قریب 10سال است که در عراق زمین‌گیر شده‌اند و از این وضع خسته‌اند. 

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود شرایط پرسنل نیروی زمینی را بسیار مناسب ارزیابی کرد و گفت: نظامیان ما در بالاترین آمادگی رزمی و معنوی خود هستند و آماده پاسخگویی سریع به هرگونه تجاوز به خاک ایران اسلامی خواهند بود. 

امیر پوردستان، امنیت مرزها را در بالاترین سطح ارزیابی کرد و بیان داشت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار برادران سپاه و مرزبانی نیروی انتظامی، امنیت مرزها را بر عهده دارد و همانند زمان دفاع مقدس در خط مقدم مرزها به عنوان نیروی نظامی حضوری فعال دارد. 

وی افزود: در آغاز جنگ تحمیلی لشکر81 زرهی کرمانشاه و لشکر 92 زرهی اهواز اولین یگان‌هایی بودند که مرز را از ژاندارمری تحویل گرفتند و تا پایان جنگ مرز را در اختیار داشتند. 

فرمانده نیروی زمینی ارتش نقش این نیرو را در 8 سال دفاع مقدس را نقشی پر رنگ عنوان کرد و ادامه داد: نیروی زمینی ارتش با تقدیم بیش از 46 هزار شهید از 48 هزار شهید ارتش، 127 هزار جانباز و آموزش بیش از 5/2 میلیون سرباز که معادل 250 لشکر است تا پایان جنگ امنیت مرزها را بر عهده داشت و از این مسئولیت خطیر با سربلندی بیرون آمد. 

امیر پوردستان عامل پیروزی ارتش‌ها در جنگ‌های آینده جهان را نیروی انسانی با انگیزه دانست و عنوان کرد: نیروی زمینی همان‌گونه که در رزمایش‌ها ثابت کرده است، بالاترین آمادگی دفاعی را دارد و در صورت بروز هرگونه تجاوز، پیروز میدان خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین