کد خبر: ۱۳۷۲۳۵
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۵

دوتابعیتی بودن برخی مدیران ارشد سایپا

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: رییس هیات تحقیق و تفحص از شركت خودروساری سایپا گفت: بنا به اسناد واصله، چند تن از مدیران ارشد و مسئولان سایپا دارای تابعیت دوگانه هستند و بیم آن می‌رود كه موضوع فرار خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی تكرار شود. 

نادر قاضی پور امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران در یک كنفرانس خبری به تشریح اقدامات انجام شده درخصوص تحقیق و تفحص از شركت خودروسازی ساپیا پرداخت.

وی با انتقاد شدید از برخی اقدامات سایپا، گفت: یک مسئله مهم در روند تحقیق و تفحص به آن پی بردیم مسئله تابعیت چند نفر از مدیران ارشد و مسئولین سایپا از جمله آقایان فلاحی و فاطمی است.

وی افزود: اینجانب به عنوان نماینده مردم نگران این هستم كه در روند رسیدگی به پرونده تحقیق و تفحص موضوع فرار خاوری تكرار شود بنابراین از مسئولین محترم قوه قضاییه می‌خواهم با اتخاذ تدابیری از این موضوع پیشگیری شود.

خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی دارای تابعیت دوگانه از كانادا و ایران بود كه پس از برملا شدن موضوع اختلاس 2800 میلیارد تومانی به كشور كانادا فرار كرد.

قاضی‌پور در ادامه گفت: رئیس هیئت مدیره و مدیریت بازرسی سایپا چندی پیش توسط قوه قضائیه بازداشت اما با وثیقه كلان آزاد شدند كه یكی از این آقایان از سایپا اخراج و دیگری فعلا موقتا سركار است.

وی با بیان اینكه مدیرعامل سایپا باید میزان دارایی خارج از كشور خود را به اطلاع مردم برساند، گفت: مدیرعامل سایپا باید مشخص كند كه اگر سپرده ای در خارج از كشور دارد چقدر است و در كدام كشورها و كدام بانک‌ها و به نام چه كسانی سپرده گذاری كرده است؟

رییس هیات تحقیق و تفحص از سایپا تاكید كرد: من به عنوان نماینده مردم از مدیرعامل سایپا می‌خواهم كه استخدام تعداد كثیری از اقوام خود و جریان انحرافی در این شركت را برای مردم بازگو كند.

قاضی‌پور با بیان اینكه مدیرعامل سایپا این شركت را ملك شخصی خود می داند، گفت:‌متاسفانه هیچ نظارت دقیقی بر گردش مالی 10هزار میلیارد تومانی سایپا وجود نداشته است.

وی افزود: بسیاری از پرونده‌های سایپا اگر مهمتر از كلاهبرداری اخیر سه هزار میلیارد تومانی نباشد، كوچكتر از آن نیست.

رییس هیات تحقیق و تفحص از شركت سایپا گفت: بر اساس اطلاعات رسیده اكثریت هیئت مدیره و حسابرسان قانونی شركت متاثر از مدیرعامل این شركت انتخاب می‌شوند.

قاضی‌پور از آیت‌الله عاملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه درخواست كرد تا مانند پرونده اختلاس 2800 میلیارد تومانی شعبه ویژه‌ای را در دادگستری مامور رسیدگی به پرونده سایپا كند تا جلوی ضایع شدن حقوق سهامداران و مصرف‌كنندگان گرفته شود.

نماینده ارومیه گفت: مدیرعامل سایپا با ترتیباتی كه اتخاذ كرده دارای ظاهر قانونی اما باطنی مسئله دار است.

قاضی‌پور در ادامه با اشاره به روند تحقیق و تفحص از سایپا گفت: هیئت مذكور با حسن نیت كامل و بی‌طرفی در صدد رسیدگی به موضوع تحقیق و تفحص یعنی نحوه خرید سهام، پرداخت و ارزش آن است كه ما انتظار داشتیم مسئولین سایپا با ما همكاری كنند.

وی افزود: آقایان از روز اول در مقابل مجلس و هیئت تحقیق و تفحص گردن كلفتی كردند اما باید بدانند كه مجلس هرگردن كلفتی را كه در مقابل خواست ملت و قانون بایستد، می‌شكند.

رئیس تحقیق و تفحص از شركت خودروسازی سایپا با اشاره به برخی از كارشكنی‌های مسئولین این شركت، گفت: عدم در اختیار گذاشتن مكان مورد قبول هیئت در هفته اول شروع به كار، عدم نصب اطلاعیه درخواستی هیئت در محوطه‌های سایپا، عدم پاسخگویی به مكاتبات هیئت و عدم همكاری و ارائه اطلاعات مالی برای حسابرسان قانونی از جمله اقدامات سرپیچی شده از سوی مسئولین سایپا است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین