کد خبر: ۱۳۷۲۴
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۸۴ - ۱۸:۳۵

سرفصل‌هاي شكوائيه ایران عليه صدام

آفتاب‌‌نیوز : محمد جعفر منتظري با اعلام اين خبر گفت: شكوائيه عليه صدام در حدود 20 صفحه تنظيم شده كه ظرف امروز و فردا متن آن نهايي مي‌شود.

وي با بيان اين كه متن نهائي شكوائيه عليه صدام نيازمند پيوستهايي مي‌باشد، اظهار داشت: اين شكوائيه نهايي شده و ما منتظر جمع آوري مدارك هستيم كه ظرف چند روز آينده مدارك آن نيز جمع آوري و شكوائيه تقديم دادگاه خواهد شد.

منتظري تصريح كرد: اميدواريم با تكميل اين مدارك بتوانيم به وعده خود در تهيه اين شكوائيه عمل كنيم.

معاون اول دادستان كل كشور اين شكوائيه را داراي چند فصل مختلف عنوان كرد و تصريح كرد: هر يك از اين سرفصل‌ها مستدل و مستند به موازين، قوانين و مقررات بين‌المللي است كه به محض جمع آوري مدارك پيوستي به دادگاه رسيدگي كننده به جرايم صدام تسليم خواهد شد.

وي از ارائه كامل جزئيات اين شكوائيه خودداراي كرد و افزود: تا زماني كه اين شكوائيه رسماً امضاء و تقديم رئيس قوه قضائيه نشود نمي‌توانيم متن آن را ارائه و بيان كنيم، لذا به محض امضاء اين شكوائيه و ارائه به رئيس قوه قضائيه آن مقدار از اين شكوائيه كه به مصلحت باشد از طريق سخنگوي قوه قضائيه اعلام خواهد شد.

به گفته وي به محض تكميل مدارك، اين شكوائيه به زودي تقديم رئيس قوه قضائيه خواهد شد.

منتظري در پايان خاطرنشان كرد: اميدواريم دادگاه براساس رسالت و مسئوليتي كه در خصوص رسيدگي به شكايات عليه صدام بر عهده دارد عادلانه و بي‌‌طرافانه به اين مسائل رسيدگي كند تا آن چه كه انتظار همگان از نتيجه اين دادگاه است به صورت يك قضاوت عادلانه خارج شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین