کد خبر: ۱۳۷۲۹۹
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۸

دیشب همه جای ایران لرزید، جز تهران و قم و شمال و کرمانشاه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از وقوع 13 زلزله در شب گذشته خبر داد و افزود: بیشترین ریشتر مربوط به شهر پیر از توابع شهرستان زرین دشت در استان فارس بود. 

محمود مظفر از وقوع 13 زلزله از ساعت یک بامداد تا ساعت 9 صبح امروز خبر داد و افزود: این زمین‌لرزه‌ها در استان‌ها و شهرهای هرمزگان، خراسان رضوی، بوشهر، آذربایجان، کرمان و فارس رخ داد که بیشترین ریشتر مربوط به شهر پیر از توابع شهرستان زرین دشت استان فارس بوده است.

وی افزود: به دنبال وقوع این زمین‌لرزه به سرعت ستاد بحران سازمان امداد و نجات هلال احمر تشکیل شد و هماهنگی‌های لازم برای اعزام گروه‌های امدادی اعزام سریع با تجهیزات و امکانات لازم امدادرسانی در منطقه یاد شده صورت گرفت که در مراحل انجام ارزیابی اولیه این زمین لرزه خسارات جانی نداشته و تنها تعدادی از شیشه‌های منازل مسکونی شکسته و شکاف‌هایی نیز در برخی از دیوارهای خانه‌ها ایجاد شده است. 

هلال احمر آماده امداد‌رسانی در وقوع زلزله در کل کشور است.... به جز تهران! 

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در پاسخ به این پرسش که جمعیت هلال احمر کشور چه میزان آمادگی برای مقابله با زلزله در کشور دارد گفت: هلال احمر برای وقوع هرگونه بلایای طبیعی و زلزله در سراسر کشور به جز تهران آمادگی کامل دارد! 

وی افزود: تهران که روی دینامیتی از لوله‌کشی گاز و بافت‌های فرسوده بنا شده است در صورت بروز زلزله قفل می‌شود به نحوی که به هیچ عنوان امکان امداد زمینی وجود نخواهد داشت. 

مظفر گفت: تنها راه امدادرسانی در تهران هوایی است در حالی که نه بالگرد امدادهوایی در شب داریم و نه مکانی برای فرود و سعود بالگردها در مناطق مختلف تهران و این یک فاجعه است که باید مسئولان و نمایندگان مجلس برای خروج از بحران احتمالی چاره‌اندیشی کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین