کد خبر: ۱۳۷۳۴۶
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۱

درخواست هیلاری از شاه عمان درباره ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر خارجه آمریكابا سلطان قابوس پادشاه این كشور در مورد نگرانی‌ها از وضعیت خطرناک دخالت‌های ایران گفت‌وگو كرده و به ابعاد نقشه ادعایی موسوم به ترور سفیر عربستان در واشینگتن توسط عوامل وابسته به ایران پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، عمان كه از متحدان نزدیک آمریكا به شمار می‌رود و روابط نزدیكی هم با دولت تهران دارد از سوی آمریكا مامور شده تا پیام نگرانی ایالات متحده رابه ایران انتقال دهد. یكی از مقامات رسمی وزارت خارجه آمریكا بدون ذكر نام خود به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما انتظار داریم مقامات عمان از روابط خود با ایران استفاده كرده و ابعاد اقداماتی كه جمهوری اسلامی به آن دست می‌زند یا به دنبال آن است را به آن‌ها اطلاع دهد.»

این مقام رسمی در مسقط به خبرنگاران گفت كه خانم كلینتون همچنین در مورد سركوب‌های مرگبار و خشونت‌آمیز در سوریه و یمن با سلطان قابوس گفت‌و‌گو و مذاكره كرده است. ضمن این كه گزارش شده خانم كلینتون در مورد خدمات عمان در مورد آزادی شین باوئر، جاش فتل و سارا شورد سه شهروند آمریكایی زندانی در ایران به قید وثیقه، از پادشاهی عمان تشكر كرده است.

به گزارش رویترز، روزنامه‌های عمان روز چهارشنبه هیچ اشاره‌ای به مسائل مورد مناقشه میان ایران و آمریكا نكرده و فقط گفته‌اند كه خانم كلینتون پیرو مذاكرات قبلی برای اصلاحات در عمان و بهبود وضعیت آموزشی در این كشور، به مسقط سفر كرده و با سلطان قابوس گفت‌وگو می‌كند. هیلاری كلینتون پس از سفر به لیبی و دیدار با مقامات دولت و حاكمیت جدید این كشور، راهی عمان شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین