کد خبر: ۱۳۷۳۸۰
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۳

فرهاد فخرالدینی «ای ایران» را رو به مردم رهبری کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرهاد فخرالدینی پس از دو سال و نیم دوری از صحنه موسیقی، این بار با ارکستر مهرنوازان به صحنه آمد تا «ای ایران» را با تک‌نوازی تار کیوان ساکت و آواز سالار عقیلی در سالن میلاد و رو به انبوه مخاطبان رهبری کند.
خبرگزاری میراث فرهنگی، شامگاه گذشته، ۲۶ مهرماه، فرهاد فخرالدینی، رهبر پیشین ارکستر موسیقی ملی، پس از دو سال و نیم سکوت بار دیگر به صحنه آمد و با رهبری ارکستر مهرنوازان، خاطره خوشی را برای مخاطبانش رقم زد.

برنامه با قطعه بی‌کلام «شورآفرین» از ساخته‌های علی اکبر قربانی آغاز شد و پس از آن سالار عقیلی بود که «آتش عشق» بر جان مخاطب انداخت. «آتش عشق» را اسماعیل فرزانه سروده و با ملودی فریدون حافظی و ارکستراسیون شهرام توکلی همراه کرده بود.

قطعه‌ «بادبان کاغذی» از ساخته‌های محسن حسینی با شعری از بیژن ارژن و قطعه‌ «با شباهنگ» از ساخته‌های مازیار حیدری با شعری از فریدون مشیری توسط گروه ۴۵ نفره مهرنوازان اجرا شد.

بعد از قطعه«با شباهنگ» سالار عقیلی سالن را ترک کرد تا کیوان ساکت به تک نوازی تار بپردازد و «افسوس» و «راپسودی چهارگاه» را بنوازد. بار دیگر سالار عقیلی به صحنه آمد و از «شب» خواند. منصور نریمان، «شب» را ساخته بود با شعری از محمد سعید میرزایی و ارکستراسیون شهرام توکلی.

قطعه «خوشه چین» از ساخته‌های جاوادانه روح‌الله خالقی با شعر کریم فکور و ارکستراسیون شهرام توکلی و همچنین قطعه «دختر کولی» با ملودی عباس شاپوری و شعر معین کرمانشاهی و ارکستراسیون شهرام توکلی به بخش نخست این کنسرت پایان داد. دومین بخش با قطعه «حالا چرا» از ساخته‌های روح‌الله خالقی و با شعری از شهریار و ارکستراسیون فرهاد فخرالدینی آغاز شد و در ادامه قطعه «دگر چه خواهی» از ساخته‌های حبیب‌الله بدیعی با شعری از نواب صفا و ارکستراسیون شهرام توکلی نواخته شد.

«کنسرتو تار» نیز در بخش دوم کنسرت مهرنوازان با ساز و آواز سالار عقیلی و کیوان ساکت آغاز شد و با رهبری فخرالدینی ادامه پیدا کرد. سپس قطعه کردی «یک خانه پر ز مستان» از ساخته‌های کیوان ساکت با آواز کردی سالار عقیلی در تالار طنین‌ انداخت و بعد از آن هم قطعه «گیسو» ساخته فریدون حافظی با شعری از ناصر شریفی و ارکستراسیون فخرالدینی به اجرا درآمد.

قطعه «خاک مهرآئین» از ساخته‌های علی اکبر قربانی با شعر اسماعیل فرزانه، پایان‌بخش قسمت دوم کنسرت مهرنوازان بود. تشویق پی در پی تماشاگران باعث شد تا گروه بار دیگر به صحنه بیاید. سالار عقیلی خطاب به جمع گفت: دوست داشتیم سرود «وطنم» را اجرا کنیم اما به احترام ارکستر مهرنوازان و جناب فخرالدینی نوای «ای ایران» را سر خواهیم داد؛ پس حاضران ایستادند و فخرالدینی رو به مردم رهبری کرد.

ارکستر مهرنوازان به رهبری فرهاد فخرالدینی و خوانندگی سالار عقیلی، امشب و فردا شب (۲۷ و ۲۸ مهرماه) نیز ساعت ۲۱ درسالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به اجرای برنامه می‌پردازد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین