کد خبر: ۱۳۷۳۹۷
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۴

شغل عزت‌الله انتظامی موقع جوانی در آلمان چه بود؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ماهنامه «تجربه» در پنجمین شماره خود به مناسبت بازگشت علی نصیریان به عرصه تئاتر با نمایش «بازیگر و زنش»، مصاحبه‌ای با عزت‌الله انتظامی، همبازی قدیمی این بازیگر انجام داده است.

عزت‌الله انتظامی در این مصاحبه درمورد ورود خودش به تئاتر توضیحاتی ارائه کرده است، بازیگر «روسری آبی» گفت: «من قبل از اینکه به اداره هنرهای دراماتیک بروم آقای نصیریان را نمی‌شناختم. بعد از کودتای 28 مرداد و تعطیل شدن و آتش زدن تئاترها من به آلمان رفتم.»

انتظامی در ادامه گفت: «چند سالی در آلمان غربی در یک کارخانه مشغول به کار شدم، اما همان زمان هم از هنر غافل نشدم. بعد از کارم شب‌ها به کلاس سینما و تئاتر می‌رفتم، البته کلاس‌های شبانه می‌رفتم چون روزها سر کار بودم.»

بازیگر فیلم «گاو» افزود: «بعد از اینکه آنجا دوره‌ها را تمام کردم در سال 1336 به تهران آمدم. همان موقع تئاتر «هیاهوی بسیار برای هیچ» شکسپیر را در تئاتر پارس برای آقای اسکویی و «خانه عروسک» ایبسن را هم با خانم مهین اسکویی که خدا هردویشان را بیامرزد، کار کردم.»

آقای بازیگر درمورد آشنایی با علی نصیریان گفت: «در اداره هنرهای زیبا بود که با آقای عباس جوانمرد، جعفر والی و آقای علی نصیریان آشنا شدم، بعد از آن آقای کشاورز و خانم پری صابری و تعداد زیاد دیگری هم به این جمع اضافه شدند.»

انتظامی افزود: «پس از تشکیل گروه سنگلج تصمیم بر این شد که هرکس یک گروه برای خودش درست کند... به من هم گفتند تو یک گروه برای خودت تشکیل بده اما من دوست نداشتم گروه داشته باشم و گفتم من هم با گروه نصیریان هستم.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین