کد خبر: ۱۳۷۴۲۹
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۱

شناسایی ۸ شركت گیلانی در اختلاس 3هزار میلیاردی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه این شهر با بیان اینكه اگر كسی با انبیا و اولیای خدا در حال جنگ باشد قابل دوست داشتن نیست، اظهار داشت: محبت باید در سایه محبت خدا باشد.

وی ادامه داد: به عنوان یک مسلمان نمی‌توانیم فرد شراب‌خوار، سارق، كم‌فروش، كسی كه نماز نمی‌خواند، روزه نمی‌گیرد و مقدسات دین را محترم نمی‌شمارد، دوست داشته باشیم.

خطیب جمعه رشت با تصریح بر اینكه دوستی ما باید در دایره دوستی با خداوند باشد، افزود: دوست داشتن دوستان خدا و دشمن داشتن دشمنان خدا خط قرمز ماست.

وی با بیان اینكه خداوند توبه‌كنندگان را دوست دارد، ابراز داشت: خداوند پرهیزكاران و خویشتن‌داران را دوست دارد و ما نیز باید اینها را دوست بداریم.

قربانی افراد جهادگر در راه خدا را مورد قبول آفریدگار دانست و اذعان داشت: مقام شهدای دفاع مقدس از بسیاری بقاع متبركه بالاتر است زیرا رزمندگان به امر ولی امر مسلمین به جبهه رفتند و خداوند صابران را دوست دارد. 

وی صبور بودن را از سرمایه‌های عظیم خواند و تصریح كرد: فرد صبور در اخلاق اسلامی نیز دارای مقام والاست و مومن باید دارای باطنی اصلاح شده باشد. 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینكه خداوند عده‌ای را دوست ندارد، افزود: خداوند تجاوزگران به حقوق دیگران و ستمگران و خودبرترها را دوست ندارد و كسی كه به مال مردم خیانت كرده و ۳ هزار میلیارد تومان را ربوده است، مورد توجه خداوند نیست و خدا او را دوست ندارد.

وی به سفر اخیر محسنی اژ‌ه‌ای به گیلان اشاره كرد و گفت: در این سفر هشت شركت در جریان اختلاس ۳ هزار میلیارد تومان در گیلان كشف و بزرگ‌ترین اعتبارات از بانک‌های این استان گرفته شد.

قربانی بر ضرورت پاكسازی عوامل نفوذی در اداره‌های گیلان تاكید كرد.

وی به جریانات اخیر بین شورا و شهرداری رشت و نیز تجمع اعتراض‌گونه مردم نسبت به احداث كارخانه آسفالت در داخل شهر كومله لنگرود اشاره كرد و اظهار داشت: مردم زیادی به دفتر و منزل بنده مراجعه می‌كنند كه دارای مشكل هستند.

امام جمعه رشت اضافه كرد: مشكلات مردم را به مدیریت ارشد استان و دیگر مدیران منتقل می‌كنم ولی كارها به افراد بی‌تجربه محول می‌شود.

قربانی با تاكید بر اینكه استاندار باید وقت بیشتری برای برطرف كردن مشكلات مردم بگذارد، تصریح كرد: انتظار ما از مدیریت استان این است كه سفرهای خود را كاهش دهد و فرصتی برای فكر كردن و ارائه راه‌حل داشته باشد و پیشگیری كند.

وی یادآور شد: امیدوارم به تذكرات بنده توجه شود و تلاش می‌كنم برخی از مسائل را برطرف كنم ولی اگر ببینیم جامعه به بی‌طرفی می‌رود كه نظام مورد خدشه قرار می‌گیرد آن عمل می‌كنم.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان در ادامه به تحولات منطقه اشاره كرد و اذعان داشت: امروز بهار كشورهای عربی در حال به نتیجه رسیدن است و بهار كشورهای غربی نیز به نتیجه می‌رسد.

وی ابراز داشت: بی‌عدالتی، تحقیر مردم، نرسیدن به وضعیت نابسامانی كارتن‌خواب‌ها و بیچارگان و بالا بودن قیمت‌ها دنیا را به انفجار می‌كشاند.

قربانی با بیان اینكه بهار عربی و غربی نوید انفجار كفر جهانی را می‌دهد، متذكر شد: این قیام‌ها نویدبخش ظهور امام عصر(عج) است. 

وی با اشاره به مرگ قذافی بیان داشت: قذافی ۴۳ سال با اندیشه‌های پوچ خود بر لیبی حكومت كرد و برخی از سران كشورهای غربی برای چپاول نفت لیبی به این كشور سفر كردند و مردم لیبی باید راه عمرمختار را در پیش بگیرند. 

خطیب جمعه رشت درباره استقبال مردم كرمانشاه از مقام معظم رهبری خاطرنشان كرد: اگر كسی می‌خواهد زمامدار صالح را ببیند به مقام معظم رهبری توجه كند و خدا را شكر كه چنین رهبری داریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین