کد خبر: ۱۳۷۴۹۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۱

جاده مرگ در خوزستان همچنان قربانی می‌گیرد/ این بار 10 نفر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ جاده ارتباطی آبادان به شهرهای بندرماهشهر و بندرامام خمینی(ره) که عرض کمی دارد، سال‌های است که به قتلگاهی برای مسافران این جاده تبدیل شده و هراز چندگاهی وقوع حادثه‌ای در آن دل مردم این استان را به درد می‌آورد. 

این جاده که ارتباط شهرهای مهم و صنعتی مذکور را وصل می‌کند، یکی از مسیرهای ترانزیتی استان خوزستان به شمار می‌رود که همواره کامیون‌های سنگین در آن در حال عبور و مرور هستند. همچنین به علت وجود صنایع پتروشیمی در ماهشهر همواره کارگران فراوانی در این جاده در حال عبور و مرور هستند.

این جاده که عرض کمی دارد همیشه شاهد تصادفات سنگین بوده و دولت همواره وعده حل این مشکل را با دوبانده کردن آن داده و تاکنون چندین مصوبه به دوبانده کردن این جاده اختصاص یافته است. دولت وزارت نفت را به عنوان تامین کننده اعتبار و اداره کل راه استان را به عنوان مجری انتخاب کرده ولی به غیر از بخش شادگان به بندرامام خمینی(ره) سایر نقاط این جاده همچنان یک بانده و حادثه خیز است.

در همین خصوص روز پنجشنبه در ادامه سریال تصادف‌های خونین در این جاده که در خوزستان به جاده مرگ معروف و مشهور است، یک تصادف خونین منجر به مرگ 10 نفر از مسافران شد.

در این حادثه دلخراش، تصادف سه خودروی که در مسیر آبادان ـ بندر امام(ره) اتفاق افتاد جان 10 نفر را گرفت و تعداد زیادی از خانواده های آبادانی را داغدار کرد. به دلیل عرض کم این جاده انحراف به چپ یک خودروی سمند باعث برخورد با یک پژو پرشیا و یک پراید شد.

شدت این حادثه به حدی بود که هیچیک از سرنشینان خودروها قابل شناسایی نبودند و اکیپهای امداد به سختی توانستند اجساد را از خودروها خارج کنند. 9 نفر از سرنشینان این خودروها در دم جان سپردند و یک نفر آنها پس از اعزام به مراکز درمانی جان سپرد.

در همین خصوص نماینده مردم آبادان در مجلس با انتقاد از بی‌توجهی به این جاده پر رفت و در آمد گفت: جاده آبادان - ماهشهر به علت باریک و قدیمی بودن به یک کشتارگاه واقعی تبدیل شده و هر مدت تعدادی از مردم به خصوص کارگران به کام مرگ می‌روند.

عبدالله کعبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از جمله پروژه‌ها و طرح‌هایی که در ماه‌ها و سال‌های اخیر به شدت پیگیری شده، بحث بهسازی و بازسازی جاده آبادان به ماهشهر بوده زیرا در سال‌های جدید به یک کشتارگاه تبدیل شده است.

به گفته کعبی طبق برنامه‌ریزی باید چهار سال قبل دو بانده کردن این جاده به اتمام ‌می‌رسید که در حال حاضر تنها 40 کیلومتر آن انجام شده و در حدود 60 کیلومتر آن به یعنی فاصله بین شهرهای آبادان و شادگان باقیمانده است.

نماینده آبادان تصریح کرد: این جاده یک عمر 90 ساله دارد و همزمان با احداث پالایشگاه آبادان ایجاد شد تا از این طریق فرآورده‌های نفتی به ماهشهر انتقال یابد اما در حال حاضر این جاده یک محور پرتردد به شمار می‌رود و مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین