کد خبر: ۱۳۷۵۷۰
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۷

احمدی‌نژاد پس از رسيدن به قدرت به تمام اهداف پیشین پشت پا زد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شاگرد آیت‌الله مصباح‌‌یزدی با بیان اینکه هیچ‌کس و از جمله خود ما هم نمی‌توانیم ادعا کنیم که در آینده منحرف نمی‌شویم، گفت: تا شیطان دست از قسم خود بر نداشته نمی‌توانیم مطمئن باشیم.

حجت الاسلام قاسم روانبخش، شب گذشته در همایش جبهه پایداری انقلاب اسلامی در شهر قم که در محل مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به آیه ۱۳سوره احقاف، اظهار داشت: جبهه پایداری انقلاب اسلامی بر اساس این آیه معروف قرآن کریم شکل گرفت.

وی با بیان اینکه جبهه پایداری انقلاب اسلامی پایدار بر اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران است، گفت: ما بر این عقیده هستیم که گفتن کلمه «الله» کار آسانی است، اما پایدار بودن بر آن کار دشواری است.

این شاگرد برجسته آیت‌الله مصباح‌یزدی در ادامه با بیان اینکه امام خمینی (ره) گفتمان و شعارهای اسلام و انقلاب را مطرح كرد و ملت هم بر پیروی از آن استوار ماندند، گفت: امام (ره) تا خودشان بودند این گفتمان را از آسیب‌ها حفظ کرده و بعد از ایشان هم خلف صالح ایشان امام خامنه‌ای برای حفظ این گفتمان خیلی خون دل خوردند و زحمت‌های زیادی کشدند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب، خیلی خون‌دل‌ها در دولت‌های قبل خوردند تا این گفتمان اصیل اسلام و انقلاب باقی بماند تا اینکه با رهبری‌های این مرد بزرگ، این گفتمان در سال ۸۴، در انتخابات نهم آقای احمدی‌نژاد را به عنوان رئیس‌جمهور خودش وارد ریاست‌جمهوری کرد.

روانبخش اضافه کرد: بعد ایشان گفتند این گفتمان امام و انقلاب بود که پیروز شد و مردم به آن رأی دادند و دل بستند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری افراد بودند که می‌گفتند ما یار امام(ره) هستیم، اما در ‌‌نهایت کسی که شعارهای انقلاب را سر داد پیروز شد.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) یادآور شد: سال‌ها در دولت نهم، این گفتمان انقلاب و اسلام برقرار بود، اما وقتی احساس شد که فردی آمد و با اینکه هشدار هم دادیم، نفوذش در دولت دهم بیشتر شد، احساس خطر شد.

وی گفت: حتی بزرگان هم در این خصوص هشدار دادند و علاوه بر آن نامه‌ای که آقا درخصوص معاون‌اولی او نوشت خیلی معنا داشت چرا که در آن عنوان شد که این کار به مصلحت نظام و انقلاب نیست.

روانبخش گفت: متأسفانه هنوز هم بعد از این جریانات که همه‌چیز روشن شده است و علاوه بر آن سخنان آیت‌‌الله مصباح در مورد جریان انحرافی آشکارا بیان شد، اما آقای احمدی‌نژاد می‌گوید مشایی مظلوم است مانند شهید بهشتی و در ‌‌نهایت مزد مظلومیت خود را خواهد گرفت.

وی با اشاره به انتخابات آینده مجلس گفت: خطری که از سوی جبهه پایداری احساس می‌شود این است که گفتمان سوم تیر ۸۴، را با تابلوی بدلی نشان دهند و به همین جهت ما در جبهه پایداری می‌خواهیم که تابلوی اصلی این گفتمان را بلند کنیم، چرا که وقتی تابلوی اصلی بلند شود، تابلوی بدلی کنار خواهد رفت.

عضو شورای مرکزی قرارگاه عمار گفت: هدف اصلی جبهه پایداری حفظ گفتمان امام و رهبری است و مانند سربازی برای رهبری هستیم.

وی با بیان اینکه انقلاب ما رویش‌هایی دارد کما‌اینکه ریزش‌هایی دارد، گفت: امام‌(ره) هم بر اساس رویش‌ها کارهای خود را پیش می‌بردند و ما به این نکات توجه داریم.

روانبخش در ادامه به کیفیت فعالیت‌های جبهه پایداری انقلاب اسلامی در شهر قم اشاره و اظهار کرد: اگرچه عده‌ای در قم، جبهه پایداری را تشکیل دادند، اما این‌طور نیست که این تشکل محدود به عده‌ای باشد؛ همه باید آستین‌ها را بالا بزنیم و بدانیم که جبهه پایداری شهر قم با دیگر شهر‌ها متفاوت است چون قم خواستگاه انقلاب است.

وی گفت: ما به عنوان جبهه پایداری با تمام گروه‌های اصول‌گرا که بر اصول‌گرایی پایدار هستند اختلافی نداریم بلکه رفاقت داریم؛ یعنی کسانی که علاوه بر ولایت‌مداری و خلوص، در فتنه۸۸، شفاف عمل کرده باشند و با جریان انحرافی نیز مرز مشخصی داشته باشند.

این عضو جبهه پایداری همچنین درخصوص شائبه پیوند سری جبهه پایداری با جریان انحرافی و دولت، گفت: آن‌ها که این چیز‌ها را عنوان می‌کنند باید مستندات ارائه دهند اما در کل این شائبه‌ها چیزی است که بچه مرده هم به آن می‌خندد.

وی افزود: جبهه پایداری برای مقابله با جریان انحرافی آمده و این مطالب که با جریان انحرافی پیوند دارد درست نیست.

روانبخش همچنین در پاسخ به سؤال دیگری، مبنی بر اینکه مگر نه این است که آقای احمدی‌نژاد ۶ سال پیش با شعار حزب‌الله و خط رهبر آمد، اما وقتی به قدرت رسید، به تمام اهداف و دغدغه‌های پیشین پشت پا زد و چه تضمینی وجود دارد که جبهه پایداری هم در صورت به قدرت رسیدن پشت پا به میثاق نامه با ولایت نزند؟ مگر نه اینکه احمدی‌نژاد مورد تأیید آیت‌الله مصباح بود و شما در جبهه پایداری هم مورد تأیید آیت‌الله مصباح هستید؟ و مگر تأیید آیت‌الله مصباح یزدی کار‌ها را درست می‌کند؟ گفت: همواره باید خود را با یک متر و خط کش تطبیق دهیم.

وی با بیان اینکه البته هیچ‌کس، شما و خود ما هم نمی‌توانیم ادعا کنیم که در آینده منحرف نمی‌شویم، گفت: تا شیطان دست از قسم خود بر نداشته نمی‌توانیم مطمئن باشیم.

شاگرد برجسته آیت‌الله مصباح‌یزدی خاطرنشان کرد: یکی از فقهای بزرگ می‌گفت، خدا لعنت کند شیطان را و خدا لعنت کند حاجی شیخ شیطون من را، او می‌گفت وقتی من طلبه شدم، رفتم طلبگی، شیطان هم آمد طلبه شد، وقتی هم که رفتم مکه و حاجی شدم، شیطان هم آمد با من و حاجی شد؛ حالا من از دست این حاجی شیخ شیطون چه کار کنم؟

وی گفت: حالا همه باید به خدا پناه برد چون هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که من قطعاً سالم خواهم ماند و ما هم همچین ادعایی نداریم و جبهه پایداری هم این ادعا را ندارد، اما امیدواریم با این ارتباطی که با علما داریم و اینکه همیشه خود را در محضر علما تست می‌کنیم و نصایح بزرگان را عمل می‌کنیم انشاالله از خطر انحراف در امان می‌مانیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین