کد خبر: ۱۳۷۶۲۸
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۷
برای بررسی چگونگی مقابله با بحران مالی کشورهای حوزه یورو

نشست رهبران اروپا برای بررسی بحران مالی برگزار شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نشست یک‌روزه رهبران کشورهای اروپایی برای بررسی چگونگی مقابله با بحران مالی کشورهای حوزه یورو برگزار شد. 

جلوگیری از فراهم شدن شرایط بروز یک بحران مالی دیگر در حوزه یورو از دیگر اهداف نشست مقامهای ارشد کشورهای اروپایی در روز یکشنبه، ۲۳ اکتبر، بود.

این نگرانی وجود دارد که به دنبال مشکلات اقتصادی ناشی از بحران مالی یونان، اقتصاد کشورهای ایتالیا و اسپانیا هم دچار مشکل شود. 

یژی بوزک، رئیس پارلمان اروپا، در نشست رهبران اروپایی گفت که بازارها بی‌حوصله و مردم اروپا خسته هستند، اما رهبران کشورها باید نشان دهند که به شدت به دنبال تامین منافع مردمشان هستند. 

کشورهای اروپایی همچنان بر سر شیوه افزایش منابع مالی برای کمک به کشورهای بحران‌زده حوزه یورو اختلاف‌نظر دارند. اختلاف‌نظرها بر سر شیوه حل‌وفصل مشکل بدهی‌های سنگین یونان هم ادامه دارد. 

با این حال، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، گفته است که به باور او، رهبران کشورها تا روز چهارشنبه آینده، بر سر طرحی برای حفاظت از یورو به نتیجه خواهند رسید. 

او تاکید کرده است که رهبران کشورهای اروپایی باید هر کار لازم برای محافظت از یورو را انجام دهند. 

با آن که بریتانیا عضو حوزه یورو نیست، دیوید کامرون، نخست وزیر این کشور هم برای شرکت در این نشست اضطراری در روز یکشنبه، به جمع رهبران کشورهای اروپایی در بروکسل پیوست. 

او بعد از این نشست، در جمع خبرنگاران گفت که تغییرات احتمالی در معاهده اتحادیه اروپا هم از محورهای بحث رهبران کشورهای اروپایی بوده است. 

او جزئیات بیشتری درباره تغییرات احتمالی معاهده اتحادیه اروپا ارائه نکرد، ولی گفت که این تغییرات به ضرر منافع بریتانیا نخواهد بود. 

نخست‌وزیر بریتانیا اضافه کرد که به نظر او، گفت‌وگوها درباره چگونگی افزایش سرمایه بانک‌ها و کمک به افزایش رشد اقتصادی کشورهای اروپایی، پیشرفت‌هایی داشته است. 

پس از برگزاری نشست ۲۷ رهبر کشورهای اروپایی، نمایندگان ۱۷ کشوری که یورو، واحد پول اصلی‌شان است، در نشست ویژه دیگری شرکت کردند.
نشست بعدی رهبران کشورهای اروپایی، روز چهارشنبه این هفته در بروکسل برگزار خواهد شد. 

پیش از برگزاری نشست صبح امروز، جورج پاپاندرو، نخست‌وزیر یونان، از کشورهای اروپایی خواست تا "قاطعانه و کارآمد" برای مقابله با مشکلات وارد عمل شوند. 

او در جمع خبرنگاران گفت: "در شرایط کنونی ثابت شده است که این بحران، فقط مربوط به یونان نیست، بلکه در سطح اروپا است و به همین دلیل، زمان آن رسیده است تا قاطعانه و به طور موثر وارد عمل شویم." 

صبح روز یکشنبه، ۲۳ اکتبر، اندکی پیش از آن که نشست رهبران کشورهای اروپایی آغاز شود، سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر ایتالیا با هرمن ون رامپی، رئیس اتحادیه اروپا، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و نیکلا سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه، نشستی خصوصی داشت. 

این نگرانی وجود دارد که مصوبه پارلمان ایتالیا برای کاهش بودجه این کشور، به اندازه کافی در مقابله با مشکلات اقتصادی احتمالی موثر نباشد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین