کد خبر: ۱۳۷۷۷۵
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۷

محاکمه ایرانی متهم به قاچاق سلاح در نیجریه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه نیجریه‌ای "وانگوارد" در شماره امروز خود نوشت: یک ایرانی به نام "عظیم آقاجانی" و یک شهروند نیجریه به نام "علی عثمان عباس جقه" به اتهام قاچاق سلاح و تجهیزات نظامی از ایران به نیجریه بطور غیرعلنی محاکمه شدند. 

"اوکچوکوو اوککه" قاضی دادگاه به خبرنگاران و وکلای متهمان اجازه نداد در جلسه حضور داشته باشند. وی دلایل امنیتی را علت این اقدام ذکر کرد.

این گزارش حاکی است، دادگاه نیجریه سرتیپ "گرائیل اولادیپو" مدیر مهمات و تجیهزات نطامی پایگاه "اباتی" در نزدیکی شهر لاگوس، پایتخت تجاری و بازرگانی کشور نیجریه را به عنوان شاهد به دادگاه احضار کرده است.

این روزنامه نیجریه‌ای ادعا کرده که این ایرانی و همکار نیجریه ای وی، متهم به قاچاق سلاح و بمب و موشک‌های ایرانی به نیجریه هستند.

متهمان در هر سه مورد اتهامی مبنی بر وارد کردن 13 کانتینر اسلحه و ثبت آنها در بارنامه تحت عنوان مصالح ساختمانی، اعلام بی گناهی کرده اند.

مأموران امنیتی نیجریه، اوایل آبان ماه سال گذشته، در جریان بازرسی از یک کشتی تجاری، ۱۳ کانتینر حاوی اسلحه و مواد منفجره را کشف و ضبط کردند که به ادعای شرکت صاحب کشتی، از بندرعباس در جنوب ایران بارگیری شده بود.

پس از کشف این محموله، دولت نیجریه اعلام کرد که موضوع را "بر اساس وظایف خود در چارچوب قطعنامه ۱۹۲۹"، به شورای امنیت سازمان ملل گزارش کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین