کد خبر: ۱۳۷۸۰۲
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۱

روسای قوه مجریه و قضائیه موظف به ارائه گزارش به مجلس شدند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نمایندگان مجلس شورای اسلامی روسای قوای مجریه و قضائیه را موظف كردند حداكثر تا پایان اردیبهشت هرسال با حضور در مجلس، از عملكرد قوه تحت نظارت خود و تغییرات شاخص‌ها در سال قبل به مجلس گزارش دهند. 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه در ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با الحاق ماده‌ای به قانون آیین‌نامه داخلی مجلس روسای قوای مجریه و قضائیه را موظف كردند حداكثر تا پایان اردیبهشت هر سال با حضور در مجلس، ضمن ارائه گزارش شفاهی، گزارش مكتوبی از عملكرد قوه تحت نظارت خود و تغییرات شاخص‌ها در سال قبل را به مجلس شورای اسلامی تقدیم نمایند.

همچنین بر اساس این ماده نهادهای تحت نظر رهبری با اذن ایشان، شهرداری‌های كلانشهرها، سایر نهادهای عمومی غیر دولتی و سازمان صدا و سیما موظف شدند گزارش مكتوب خود را درباره عملكرد سال قبل به مجلس شورای اسلامی ارسال كنند تا به كمیسیون‌های تخصصی ارجاع شود.

بر اساس این ماده كمیسیون‌های تخصصی مجلس موظفند بخش‌های مرتبط با كمیسیون خود را ارزیابی و نتایج را حداكثر یک ماه پس از دریافت گزارش به معاونت نظارت مجلس ارائه كنند.

همچنین معاونت نظارت مجلس موظف است جمع‌بندی نهایی به همراه گزارش‌های مذكور و نظرات كمیسیون‌ها را برای بررسی بیشتر و تطبیق موارد مربوط به اعتبارات پیش‌بینی شده در بودجه كل كشور با گزارش تفریغ بودجه به دیوان محاسبات ارائه كند. دیوان محاسبات نیز موظف شد در گزارش تفریغ بودجه نظر خود را در این باره اعلام كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین