کد خبر: ۱۳۷۹۱۲
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۸
کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان:

نظام پارلمانی خللی در جمهوریت نظام وارد نمی‌‌کند

باید تجدیدنظری در قانون اساسی صورت گیرد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی گفت: تغییر نظام ریاستی به پارلمانی هیچ‌گونه خللی به جمهوریت نظام وارد نمی‌کند.

عباسعلی کدخدایی در بازدید از نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها افزود: مقام معظم رهبری درباره این موضوع بیانات بسیار دقیق و روشنی داشتند و از این پس این موضوع می‌تواند به صورت کارشناسی نیز در مجامع مختلف مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای چنین تصمیمی نیازمند اصلاح قانون اساسی است، گفت: فعلاً زمانی مشخص نشده است و هر زمان که مصلحت بود این اقدام صورت می‌گیرد‌.

کدخدایی در پاسخ به این سؤال که آیا در زمان اختلاف میان مجلس، دولت و شورای نگهبان به تجدیدنظر در قانون اساسی رسیدید یا نه، گفت: در کار گروه رفع اختلاف میان دولت، مجلس و شورای نگهبان احساس کردیم که باید تجدیدنظری در قانون اساسی صورت گیرد.

وی در پاسخ به سؤالی دیگر درباره دروغ‌پردازی اخیر آمریکا گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی پیش از این هم تهمت‌های ناروایی به جمهوری اسلامی ایران وارد کرده‌اند و کذب بودن دروغ‌پردازی اخیر نیز به زودی روشن می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه کارنامه جمهوری اسلامی ایران بسیار روشن است، تاکید کرد: ایران به همه تعهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی عمل کرده و پای‌بند است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین