کد خبر: ۱۳۷۹۱۸
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۸

فرمانده کل سپاه: کشور موفقیت‌های خوبی در تامین معیشت مردم کسب کرده است

حماسه 9 دی کمتر از دفاع مقدس نبود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مردم ما به خوبی ثابت کرده‌اند که پای اهداف مقدس انقلاب ایستاده‌اند. 

سرلشگر پاسدار محمدعلی جعفری روز پنج‌شنبه طی سخنانی در دومین کنگره سرداران، امیران و 2300 شهید شهرستان نیشابور و دومین سالگرد شهادت سرلشکر پاسدار نورعلی شوشتری و ایثارگران مجتمع فولاد نیشابور، تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی در دوران جنگ تحمیلی مردم درس استقامت و پایداری را از شهدا یاد گرفتند. 

وی ادامه داد: در فتنه 88 تمام دشمنان داخلی و خارجی به نابودی انقلاب اسلامی دل‌ بسته بودند و این دفاع جانانه مردم از ارزش‌ها باعث شد که خدای متعال نصرت‌های خود را برای این انقلاب محقق کند. 

فرمانده سپاه، "فتنه 88 و مقاومت و پایداری مردم در آن درگیری‌های فکری و سیاسی را دارای پیام‌ها و نتایج ارزشمندی دانست" و افزود: حماسه 9 دی کمتر از دفاع مقدس نبود و مردم در این حماسه خوب درخشیدند و پای ولایت فقیه و اندیشه‌های اسلامی ایستادگی کردند.
جعفری ادامه داد: ما اول انقلاب یک حادثه بزرگ و سرنوشت‌ساز به نام جنگ تحمیلی داشتیم که هر چند خسارت‌های بالایی در آن متحمل شدیم ولی این دوران طلایی و درخشان به ‌غیر از پیروزی‌های نظامی خود در آن دوران نتایج معنوی و مستمری در طول انقلاب اسلامی داشته است که امروزه به اثرات و برکات آن پی می‌بریم. 

وی با اشاره به سخنان امام خمینی‌(ره) در مورد محکم شدن ریشه‌های انقلاب در جنگ تحمیلی، افزود: در آن زمان خیال ما این بود که کلام امام‌(ره) برای دل‌گرمی مردم است ولی اکنون به اشتباه خود پی برده‌ایم و سخن نافذ و آینده‌نگرانه امام خمینی‌(ره) را مشاهده می‌کنیم و درس می‌گیریم. 

فرمانده سپاه اظهار کرد: ملت ایران ثابت کرد فقط ادعای دین داشتن، لقلقه زبانش نیست بلکه یاری کردن دین خدا و معنویت‌گرایی را اولویت خود می‌داند و این بزرگ‌ترین افتخار برای ملت ایران است. 

جعفری خاطرنشان کرد: نیشابور شهر دلاورخیزی است که به دفاع از ولایت و اسلام در تاریخ معروف بوده و تقدیم 2300 شهید نیز گواه بزرگی بر این موضوع است. 

وی با بیان اینکه به لطف خدا هر روز در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی قدم برمی‌داریم، تاکید کرد: معنویت‌گرایی در جوانان رشد پیدا کرده و عشق نسل جوان امروز به معنویات، عمیق‌تر از دوران اول انقلاب است. 

فرمانده سپاه یادآور شد: راه الهی احتیاج به جانبازی و شهادت دارد و خداوند این راه را به تجارت مومنان تعبیر می‌کند. 

جعفری گفت: انقلاب اسلامی دستاوردهای عظیم و گسترده‌ای در جهان داشته است. ایرانیان به خود می‌بالند که پرچم‌دار انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی در جهان هستند و از خدا می‌خواهیم این توفیق هدایت و پیمودن راه الهی را از مردم ایران سلب نکند. 

وی تصریح کرد: هر فرد مومن انقلابی که دل در گروی اسلام و انقلاب اسلامی دارد، باید این مسیر و فرهنگ و اهداف را به دیگران توصیه کند. 

فرمانده سپاه با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند کشور به موفقیت‌های اقتصادی و معیشتی دست پیدا نکند، افزود: کشور به موفقیت‌های خوبی در تامین معیشت مردم رسیده است. 

جعفری اظهار کرد: زندگی چندروزه می‌گذرد ولی خوشا به حال کسانی که فلسفه خلقت آدمی را فهمیده‌اند و در مسیر درست که مسیر الهی است، حرکت می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین