کد خبر: ۱۳۸۱۵۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۷

مرگ خاموش هنر هزار ساله ميبد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد از اختصاص 300 میلیون تومان اعتبار برای توسعه‌ی زیرساخت‌های شهرک صنایع دستی میبد از امسال تا سال 1392 خبر داد.

بهشتی‌نژاد در حاشیه‌ی بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی میبد اظهار کرد: نداشتن بسته‌بندی مناسب و تولید سنتی، کار یکنواخت کارگاه‌ها بدون ایجاد بازار، نوآوری و ابتکار، نداشتن تشکل، اتحادیه و انجمن صنایع دستی و تک‌روی هنرمندان و مسؤولان کارگاه‌ها از عمده‌ترین مشکلات شهرک صنایع دستی میبد هستند.

او ادامه داد: بحث بیمه‌ی هنرمندان صنایع دستی را دنبال می‌کنیم که استقبال چندانی از آن نشده است.

بهشتی‌نژاد درباره‌ی تعداد کارگاه‌های صنایع دستی فعال در میبد، بیان کرد: 80 کارگاه صنایع دستی در میبد فعال هستند که 40 کارگاه در زمینه‌ی سفال و سرامیک‌اند.

وی درباره‌ی مشکل سوخت کارگاه‌های صنایع دستی، گفت: سوخت و انرژی با توجه به مصوبه‌ی هیأت دولت که همان بسته‌های حمایتی سوخت است، تفاوتی با صنعت ندارد. علاوه بر این تا کنون سوخت گاز با همان نرخ اولیه استفاده می‌شد که اکنون گازکشی و مشکل حل شده است.

او توصیه کرد: تولیدکنندگان صنایع دستی یک اتحادیه تشکیل دهند و از انفرادی کار کردن بپرهیزند، چون در صورت داشتن تشکل و اتحادیه، قدرت مالی بیشتری خواهند داشت و گروهی کار کردن هنرمندان، مزایای بیشتری نسبت به کار انفرادی دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین