کد خبر: ۱۳۸۱۶
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۸۴ - ۱۲:۰۴

درخواست سازمان مجاهدین از پورمحمدی

آفتاب‌‌نیوز :

در بخشی از سرمقاله نشریه عصرنو با اشاره به سخنان وزیر کشور در روز رای اعتماد آمده است : "اظهارات آقاي پورمحمدي در خصوص قتل‌هاي زنجيره‌اي نيز قابل توجه است. ايشان ضمن آنکه به درستي مسئول وزارت اطلاعات را مجاز به بازگويي حقايق در اين زمينه دانسته است، پرونده مذكور را موضوعي براي زمين‌گير كردن نظام، نخبگان سياسي و مديران اجرايي كشور قلمداد كرده و افزوده است: «در مورد قتل‌هاي زنجيره‌اي من هشت سال سكوت كرده‌ام، در حالي كه بيشترين اطلاعات را در اين حوزه داشتم... براي آرامش ملت در اين ساليان خون دلي خورده شده تا از اين آشوب و نقشه‌ها آرامش يابيم.»

آقاي وزير قطعا اذعان خواهند داشت كه حادثه جنايت بار قتل‌هاي زنجيره‌اي با اصرار و پشتكار آقاي خاتمي افشا و از روند ريشه دواندن اين غده سرطاني خطرناك در درون امن‌ترين و مطمئن‌ترين تشكيلات نظام جلوگيري شد و اگر روند رسيدگي به اين پرونده تا به انتها به درستي ادامه مي‌يافت و انحرافاتي همچون كشته شدن سعيد امامي و اعمال روش‌هايي غيرانساني به بهانه بازجويي عليه مظنونان پرونده رخ نمي‌داد، نه امكاني براي ايجاد مشكل براي نظام، نخبگان و مديران اجرايي كشور باقي مي‌ماند و نه كسي همانند آقاي پورمحمدي به سبب سكوت در قبال اطلاعات گسترده خود از اين حادثه، ناگزير به خوردن خون دل در اين سال‌ها مي‌شد."

ارگان این سازمان سیاسی اصلاح طلب در پایان نوشته است : " به هر حال، به نظر مي‌رسد پرونده قتل‌هاي زنجيره‌اي هم‌چنان امكان پيگيري و بازنگري حقايق و نقاط مبهم آن را براي دستگاه‌ قضايي و مردم شريف ايران داشته باشد. چنانچه آقاي پورمحمدي صلاح را در بازگويي اطلاعات ناگفته خود بدانند، بر ايضاح موضوع خواهد افزود و علاوه بر رفع ابهامات موجود، مجال را براي واگويي ناگفته‌هاي ديگر مطلعان آن جنايت شوم فراهم خواهد ساخت.."
ماجرای قتل های زنجیره ای از جمله رویداد هایی بود که از ابتدای سال های روی کار آمدن خاتمی پاشنه آشیلی برای حکومت شد. بعدها سعید حجاریان در این باره اظهار نظر کرده بود که " ماشین تروری در وزارت راه افتاده بود که پس از سال 76 فراموش شده بود این ماشین خاموش شود".

طرح دوباره این موضوع چالش برانگیز در چنین مقطعی از سوی سازمانی با پیشینه سازمان مجاهدین انقلاب از آن رو با اهمیت است که ارگان این حزب در پایان مطلب یادآور می شود که بازگویی وزیر جدید کشور و قائم مقام اسبق وزارت اطلاعات ، مجال واگویی ناگفته های دیگر مطلعان فراهم خواهد کرد.
بهر حال باید دید اصلاح طلبانی که در اوج قدرت از پیگیری این جنایت دست کشیده بودند چه شده که دوباره به یاد آن ماجرا و ناگفته های آن افتاده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین